Få fart på en Crescent 1134 (eller 1137)?
-
Få fart på en Crescent 1134 (eller 1137)?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på o sälja min SuperSport
http://www.skaratorget.se/index.php?action=show&show_id=5637&show_torg_namn=skara&search_word=&l=&l2=
o köpa en 1134 ev 1137 o undrar om det finns möjligheter o få lite fart på denna?
Har läst på forumet att det inte finns några vettiga trimcyllar att köpa, hur ska jag göra för o få Crescenten o gå lite bra, 50-60 km/h? <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.skaratorget.se/index.php?action=show&show_id=5637&show_torg_namn=skara&search_word=&l=&l2=
o köpa en 1134 ev 1137 o undrar om det finns möjligheter o få lite fart på denna?
Har läst på forumet att det inte finns några vettiga trimcyllar att köpa, hur ska jag göra för o få Crescenten o gå lite bra, 50-60 km/h? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej! Sälj aldrig din Super Sport.
Du får aldrig en Sacshmåtår att leverera samma prestanda till den pengen. Ska du ha en motsvarande Sachs får du köpa en EKF och det blir lätt dyrt.... och kanske inte lika hållbart som Zündappmotorn.
Men du kan ju sätta en Zündappmåtår på en Crescent
<!-- </EdIndex> --></div>
Du får aldrig en Sacshmåtår att leverera samma prestanda till den pengen. Ska du ha en motsvarande Sachs får du köpa en EKF och det blir lätt dyrt.... och kanske inte lika hållbart som Zündappmotorn.
Men du kan ju sätta en Zündappmåtår på en Crescent

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pälle,
har bara plats för en moppe o vill ha en mera basic moppe, (1134) den modellen var den första jag köpte när jag blev återfallsmopedist o har alltid ångrat att jag sålde den. Behöver inte ha all den effekt som Zundappen levererar heller, tror jag åtminstone nu..?
har bara plats för en moppe o vill ha en mera basic moppe, (1134) den modellen var den första jag köpte när jag blev återfallsmopedist o har alltid ångrat att jag sålde den. Behöver inte ha all den effekt som Zundappen levererar heller, tror jag åtminstone nu..?

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Då kastbyter vi, du får min 1142a och allt Sachstrim jag harNedomansky skrev:Pälle,

Re: Få fart på en Crescent 1134 (eller 1137)?
Hörrö, det finns medicin mot sånt där.
Nedomansky skrev:Funderar på o sälja min SuperSport
o köpa en 1134 ev 1137

-
O den består i?Hasse skrev:Nedomansky skrev:Funderar på o sälja min SuperSport
o köpa en 1134 ev 1137

Inte en susning. Fråga din terapeut.
Nedomansky skrev:
O den består i?

-
Min terapeut, kan inte hjälpa mig, NU STÅR HOPPET TILL ER PÅ DETTA FORUM.... <!-- </EdIndex> --></div>Hasse skrev:Nedomansky skrev:
O den består i?
-
Ok, frågan är var får man tag i en bra 60 cc cylle, om man inte vill ha varianten som går av på mitten o säljs av div. näthandlare? <!-- </EdIndex> --></div>patrikh skrev:Om den ska gå i 50-60 är det inga problem. Vanlig 60cc cylle och en 17bing så går den nog lite fortare, beroende på drevning då..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var det ju 5 år sen jag körde/meckade sachs. Hade portad 60cc (nytillverkad modell, troligtvis Jofrab minns inte exakt), 17bing och jamarcol dämpare. Har aldrig hört talas om cylindrar som går av på mitten, min gjorde det då inte och den gick i stort sett endast på fullgas, sommar som vinter, i två år.
Sen kanske det har kommit sämre varianter på senare tid, vad vet jag. Ring niltan på http://www.stuvstamopedservice.com/ han håller på mycket med sachs, vet att han haft beggade tyskcyllar inne också om man nu vill ha det. <!-- </EdIndex> --></div>
Sen kanske det har kommit sämre varianter på senare tid, vad vet jag. Ring niltan på http://www.stuvstamopedservice.com/ han håller på mycket med sachs, vet att han haft beggade tyskcyllar inne också om man nu vill ha det. <!-- </EdIndex> --></div>