Få fart på en Crescent 1134 (eller 1137)?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Nedomansky
Inlägg: 323
Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
Ort: Skara

Få fart på en Crescent 1134 (eller 1137)?

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på o sälja min SuperSport

http://www.skaratorget.se/index.php?action=show&show_id=5637&show_torg_namn=skara&search_word=&l=&l2=

o köpa en 1134 ev 1137 o undrar om det finns möjligheter o få lite fart på denna?
Har läst på forumet att det inte finns några vettiga trimcyllar att köpa, hur ska jag göra för o få Crescenten o gå lite bra, 50-60 km/h? <!-- </EdIndex> --></div>
Vegge
Inlägg: 186
Blev medlem: 04 okt 2009, 23:00
Ort: Torshälla

Inlägg av Vegge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är väl bara att plocka fram dremeln och snygga till lite. <!-- </EdIndex> --></div>
Nedomansky
Inlägg: 323
Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
Ort: Skara

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tyvärr inte de kunskaperna som krävs för detta, men det kanske finns de på forumet som åtar sig att göra detta? :)

Lite tips om var man får tag i bra trimcyllar? <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej! Sälj aldrig din Super Sport.

Du får aldrig en Sacshmåtår att leverera samma prestanda till den pengen. Ska du ha en motsvarande Sachs får du köpa en EKF och det blir lätt dyrt.... och kanske inte lika hållbart som Zündappmotorn.

Men du kan ju sätta en Zündappmåtår på en Crescent :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Nedomansky
Inlägg: 323
Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
Ort: Skara

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pälle,
har bara plats för en moppe o vill ha en mera basic moppe, (1134) den modellen var den första jag köpte när jag blev återfallsmopedist o har alltid ångrat att jag sålde den. Behöver inte ha all den effekt som Zundappen levererar heller, tror jag åtminstone nu..? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nedomansky skrev:Pälle,
har bara plats för en moppe o vill ha en mera basic moppe, (1134) den modellen var den första jag köpte när jag blev återfallsmopedist o har alltid ångrat att jag sålde den. Behöver inte ha all den effekt som Zundappen levererar heller, tror jag åtminstone nu..? :)
Då kastbyter vi, du får min 1142a och allt Sachstrim jag har :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Få fart på en Crescent 1134 (eller 1137)?

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nedomansky skrev:Funderar på o sälja min SuperSport

o köpa en 1134 ev 1137

Hörrö, det finns medicin mot sånt där. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Nedomansky
Inlägg: 323
Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
Ort: Skara

Re: Få fart på en Crescent 1134 (eller 1137)?

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:
Nedomansky skrev:Funderar på o sälja min SuperSport

o köpa en 1134 ev 1137

Hörrö, det finns medicin mot sånt där. :D
O den består i? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Re: Få fart på en Crescent 1134 (eller 1137)?

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nedomansky skrev:
O den består i? :)


Inte en susning. Fråga din terapeut. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Nedomansky
Inlägg: 323
Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
Ort: Skara

Re: Få fart på en Crescent 1134 (eller 1137)?

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:
Nedomansky skrev:
O den består i? :)


Inte en susning. Fråga din terapeut. :lol:
Min terapeut, kan inte hjälpa mig, NU STÅR HOPPET TILL ER PÅ DETTA FORUM.... <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh
Inlägg: 225
Blev medlem: 18 okt 2009, 23:00
Ort: Stockholm

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om den ska gå i 50-60 är det inga problem. Vanlig 60cc cylle och en 17bing så går den nog lite fortare, beroende på drevning då.. <!-- </EdIndex> --></div>
Nedomansky
Inlägg: 323
Blev medlem: 27 apr 2011, 23:00
Ort: Skara

Inlägg av Nedomansky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
patrikh skrev:Om den ska gå i 50-60 är det inga problem. Vanlig 60cc cylle och en 17bing så går den nog lite fortare, beroende på drevning då..
Ok, frågan är var får man tag i en bra 60 cc cylle, om man inte vill ha varianten som går av på mitten o säljs av div. näthandlare? <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh
Inlägg: 225
Blev medlem: 18 okt 2009, 23:00
Ort: Stockholm

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu var det ju 5 år sen jag körde/meckade sachs. Hade portad 60cc (nytillverkad modell, troligtvis Jofrab minns inte exakt), 17bing och jamarcol dämpare. Har aldrig hört talas om cylindrar som går av på mitten, min gjorde det då inte och den gick i stort sett endast på fullgas, sommar som vinter, i två år.

Sen kanske det har kommit sämre varianter på senare tid, vad vet jag. Ring niltan på http://www.stuvstamopedservice.com/ han håller på mycket med sachs, vet att han haft beggade tyskcyllar inne också om man nu vill ha det. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar