ta bort svänghjul
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
ta bort svänghjul
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skulle plocka bort svänghjulet på min flakis förut för o ta ur plattan. skulle byta kablar bland annat till dödaren. undrar nu om det ej skall gå o få ut svänghjulet utan att ta bort växelkåpan?? jag fick slipa lite på en gjutkant men bara lite gran hela varvet runt så kunde ja ta ut svänghjulet sen.Så frågan e om de ej skall gå o ta ut det utan att demontera växelkåpan. ville slippa ta loss växelmutter o allt. så ja slipade för o göra det enkelt om man beöver rota i tändningen! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej det är genomtänkta Sachs, självklart måste du lossa växelkåpan för att kunna lossa svänghjul
<!-- </EdIndex> --></div>

Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tur att jag var mer genomtänkt då o överlistade de hela med ett slipstift o fick sedan loss hjulet. hehe bra i framtiden om man ska jobba med tändningen!! <!-- </EdIndex> --></div>Johan Lat skrev:Nej det är genomtänkta Sachs, självklart måste du lossa växelkåpan för att kunna lossa svänghjul
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
slipat bort dem har ja inte gjort, putsade av lite så hjulet gick fritt ut bara man tar det spikrakt ut, skulle man behöva ge sig in där om man e ute på en tur så vill ja inte plocks isär halva motorn om något händer. men men alla tycker olika o gör på olika sätt. <!-- </EdIndex> --></div>tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
verkar som man mer eller mindre e idiotförklarad nu för hur jag gjort för o slippa ta av kåpan. men men alla har olika åsikter. <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Går lika fort att ta av kåpan!tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
- Ort: Småland.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alla gör vi olika. alla ÄR vi olika. Så gör som du vill, och vad du tycker är bäst. <!-- </EdIndex> --></div>NiklasHögberg skrev:verkar som man mer eller mindre e idiotförklarad nu för hur jag gjort för o slippa ta av kåpan. men men alla har olika åsikter.Conrad Engström skrev:Går lika fort att ta av kåpan!tompa skrev:Det är verkligen genomtänkt att försvaga den redan klena växelkåpan genom att slipa av förstärkningsklackarna bara för lite slöhet
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jo men med tanke på de kommentarerna man får så blir man ju inte direkt motiverad att uppdatera tråden med min flakmoped. jag får helt enkelt skruva i godan ro utan att skriva allt man gör!! <!-- </EdIndex> --></div>alf-johan skrev:Ja för fan, gör som du vill Niklas, när jag skulle dreva min cresent sachs så drevade jag på bak i stället för fram, för att det verkade så krångligt , och det gick bra
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ibland är det motgång och ibland är det medgång.
Inte så farliga kommentarer väl.....
Du har ju fått mycket kredit tidigare så en liten törn fäller väl inte en fura.
Keep on
<!-- </EdIndex> --></div>
Inte så farliga kommentarer väl.....

Du har ju fått mycket kredit tidigare så en liten törn fäller väl inte en fura.
Keep on

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ja sachs växelsystem e ingenting ja gillar att greja med. ellt e ju så kanon injusterat nu o växlarna funkar kloclrent. så dessa grejer vill ja inte röra förän de verkligen e haveri på det. lugnt conrad lite hallvgrining förut. blev drabbad av att meka gammal opel på jobbet, vilket ej e favoritsyssla när det bara krånglar. <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Jag förstår Niklas att han rädes den där växelaxeln, av tidigare erfarenheter.
Förlåt mig Sachs kompis, om jag klampade på.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248