Is räcer (rödmyra) med dt motor!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
klein

Inlägg av klein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en tank tilll en römyra om den skulle passa du kan köpa hela ramen om du vill, eller bara tanken. Men helst hela ramen med däck och allt ihopa. <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
klein skrev:Har en tank tilll en römyra om den skulle passa du kan köpa hela ramen om du vill, eller bara tanken. Men helst hela ramen med däck och allt ihopa.
Det är klart intressant, vart finns denna och vad vill du ha? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Ekstam skrev:Fränt projekt! :D håller själv på med ett liknande projekt :) alltid fränt med gammel hojar :wink:
Tack ska du ha! Trevligt trevligt, finns de bilder att beskåda dina byggen någonstans? Ja, gamla hojar har mer o ge. Spec om dom stått i skogen i 20 år :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vill inte vara petig men jag undrar om ni menar samma sak med Rödmyra, så ni inte pratar om olika tankar.

Rödmyra - NV tank
Rödqvarna - Husqvarna tank <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tyckte att KLein hade en tank till "rödmyra" inte rödqvarna för dom har bränslekran uppe på tanken, :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mm, men det är många som säger rödmyra och husqvarna också. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
klein

Inlägg av klein »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo det är nog sant det josse säger och alf-johan, för det finns ingen extrakran på tanken, så måste vara en rödmyra jag har.

Neifelheim- http://imageshack.us/photo/my-images/827/img0420ck.jpg/
Där finns det en bild på tanken.

Jag bor i Norrtälje, lite långt från Vetlanda men en dagsutflykt så :D <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

klein skrev:Jo det är nog sant det josse säger och alf-johan, för det finns ingen extrakran på tanken, så måste vara en rödmyra jag har.

Neifelheim- http://imageshack.us/photo/my-images/827/img0420ck.jpg/
Där finns det en bild på tanken.

Jag bor i Norrtälje, lite långt från Vetlanda men en dagsutflykt så :D
spelar ingen roll för mig om det är en rödmyra tank, eller rödkvarna, ska sitta på custombygge (kan man kalla det), så kan modda dit hur som helst.

Hmm, ja, det var en rejäl bit. Skicka kommer nog kosta en del....:/ <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->NU jävlar! Nu sitter motorn där den ska, samt krök är byggd, blev lite tajt. nu måste kedjan kortas, bakskärmen ska dit, och resten av problemen blir enkla att lösa. bilder kommer upp senare om jag orkar skruva ihop den. /Neifelheim <!-- </EdIndex> --></div>
Ekstam

Inlägg av Ekstam »

Neifelheim skrev:
Ekstam skrev:Fränt projekt! :D håller själv på med ett liknande projekt :) alltid fränt med gammel hojar :wink:
Tack ska du ha! Trevligt trevligt, finns de bilder att beskåda dina byggen någonstans? Ja, gamla hojar har mer o ge. Spec om dom stått i skogen i 20 år :wink:
finns bilder på ena här på forumet nånstans på övriga fordon :wink: Köpet några stycken husqvarnor av Pälle här på forumet :D <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->finns bilder på ena här på forumet nånstans på övriga fordon :wink: Köpet några stycken husqvarnor av Pälle här på forumet :D[/quote]

såg nån, hehe, cool!

Min är för övrigt ingen rödmyra, det är en apollo :wink: hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här kommer det bilder, och vi har kommit fram till att det var en apollo, altså ingen rödmyra :roll:

Bild

Motorn är på plats, 2 fästen svetsade, och ett skruvat! (främre).

Bild

Dök upp ett bekymmer direkt : avgasröret går emot ramen, meeen, en gammal krök byggdes om, nu ska bara resten av röret byggas, några mindre drev införskaffas, och en tank ska dit...gick att använda original broms pedal, så det blir inga problem där. "In Rust We Trust". /N <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det där blir fint work on slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

alf-johan skrev:Ja det där blir fint work on slider_victory.gif
Tack alf:D

Om någon har dt drev övers, allt från original till det största. även bakdrev kan va intressant. hör av er:) <!-- </EdIndex> --></div>
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser bra ut!!! :D [cheers] <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar