Skivbutik

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Skivbutik

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En rätt utdöende affärsverksamhet, tyvärr tycker jag :( ,så jag sponsrade & köpte en skiva (sällan nuförtiden)Umeås enda skivbutik ( & norrlands)
brukar va trevlig stämmning på såna butiker.. :nod: (musiknördar..)
Bild

Hyffsad skiva
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->i min stad har vi 2 st som kränger bara skivor. lp och ep skivor då. mycket trevligt att bläddra där. hatar loppisar, vem fan vill äga 30 olika flamingokvintetten? eller carola skivor... fan blir galen... senaste fyndet var en Dr alban - no coke ep skiva, och UB40 red red wine, magnus uggla jag mår illa ep... fan nöjd! och sen bara för jag fick den så billigt vart det en Just D skiva :D 50 kr för dom plus ett par shyssta oldschool hörlurar. men 99% av allt jag bläddrat igenom är skit grejer på loppisar.. bästa finns hos rikiga vinyl affärer. även den i Eskilstuna är riktigt nice! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->I Göteborg har vi nodens största:
http://www.bengans.se/About.aspx
:D :D :D :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter ju fint att det är fler än jag som gillar de gammla lp-skivorna.. 8)
kompisarna tycker ju att man är mossig som inte använder cd-spelaren...men den har inte en chans mot en god LP på min gamla vinylsvarv med ex vis the king..Elvis :lol:

blir nog att utforska affären i umeå lite.. :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
attu

Inlägg av attu »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojoj, fin bild! Börjar bli ont om välsorterade "skivbutiker", mest filmer och spel. Motsvarande är väl mackarna nu mer, säljer mest chips, korv, öl och läsk... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
JanneL
Forumsponsor

Inlägg av JanneL »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:I Göteborg har vi nodens största:
:D :D :D :D :D
var ligger Noden? :roll: slider_anon.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Re: Skivbutik

Inlägg av Lasse väss »

zappafan skrev:En rätt utdöende affärsverksamhet, tyvärr tycker jag :( ,så jag sponsrade & köpte en skiva (sällan nuförtiden)Umeås enda skivbutik ( & norrlands)
brukar va trevlig stämmning på såna butiker.. :nod: (musiknördar..)
Bild

Hyffsad skiva
Bild
:headbang: DÄR håller jag med dig till 100% :thumb: Vi kör en hel del LP 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

kejsaren skrev:
var ligger Noden? :roll: slider_anon.gif

Ja ja ja ja, ett litet r me elle minde gö väl ingen stöe skillnad, elle? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag spelar bara vinyl på fest... för att hålla kvalitén på hög nivå och för att slippa höra någon random spotify lista med lady gaga.... alla får önska eller spela sina egna grejer... så länge det är i vinyl form eller kassetband om dom tagit med själva, eftersom det är det enda som är inkopplat till stereon. och inte många i min ålder 23 som har en bra vinyl samling, så det blir sjukt bra musik hela kvällarna! <!-- </EdIndex> --></div>
NV

Inlägg av NV »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Burmans är en trevlig affär. Brukar vara in där när jag är till Umeå. Personalen har ett verkligt gediget intresse för musik och verkligt insatta. Roligt att bläddra i deras vinyl.
Själv har man väl några LP, en sisådär 5-10 tusen uppskattningsvis. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

NV skrev:Själv har man väl några LP, en sisådär 5-10 tusen uppskattningsvis.
:shock: ,själv har man väl ca 500 st & tyckte det var hyfsat... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han kanske räknar med Djungelboken, Anita å Televinken, Ville Valle & Viktor, Loranga Mazarin å Dartanjang, Kramgoalåtar 1-2-3 mfl. då blir samlingen stor :roll: :D :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Orka , när man kan kommer åt allt med en dator :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

S_Compakt skrev:Orka , när man kan kommer åt allt med en dator :wink:

när det handlar om begränsade pressningar så är det ibland drygt att hitta dom på internet :wink: har kanske 400 plattor, varav 50% av dom är svårfunna punk vinyler (90% av dom är ep tyvärr) <!-- </EdIndex> --></div>
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

Bengans, det är grejer det! Har vart där o handlat, men då blev det svårfunna CD skivor, det var väl sisådär 16 år sedan. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar