<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En rätt utdöende affärsverksamhet, tyvärr tycker jag ,så jag sponsrade & köpte en skiva (sällan nuförtiden) på Umeås enda skivbutik ( & norrlands)
brukar va trevlig stämmning på såna butiker.. (musiknördar..)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->i min stad har vi 2 st som kränger bara skivor. lp och ep skivor då. mycket trevligt att bläddra där. hatar loppisar, vem fan vill äga 30 olika flamingokvintetten? eller carola skivor... fan blir galen... senaste fyndet var en Dr alban - no coke ep skiva, och UB40 red red wine, magnus uggla jag mår illa ep... fan nöjd! och sen bara för jag fick den så billigt vart det en Just D skiva 50 kr för dom plus ett par shyssta oldschool hörlurar. men 99% av allt jag bläddrat igenom är skit grejer på loppisar.. bästa finns hos rikiga vinyl affärer. även den i Eskilstuna är riktigt nice! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->låter ju fint att det är fler än jag som gillar de gammla lp-skivorna..
kompisarna tycker ju att man är mossig som inte använder cd-spelaren...men den har inte en chans mot en god LP på min gamla vinylsvarv med ex vis the king..Elvis
blir nog att utforska affären i umeå lite.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ojoj, fin bild! Börjar bli ont om välsorterade "skivbutiker", mest filmer och spel. Motsvarande är väl mackarna nu mer, säljer mest chips, korv, öl och läsk... <!-- </EdIndex> --></div>
zappafan skrev:En rätt utdöende affärsverksamhet, tyvärr tycker jag ,så jag sponsrade & köpte en skiva (sällan nuförtiden) på Umeås enda skivbutik ( & norrlands)
brukar va trevlig stämmning på såna butiker.. (musiknördar..)
Hyffsad skiva
DÄR håller jag med dig till 100% Vi kör en hel del LP <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Burmans är en trevlig affär. Brukar vara in där när jag är till Umeå. Personalen har ett verkligt gediget intresse för musik och verkligt insatta. Roligt att bläddra i deras vinyl.
Själv har man väl några LP, en sisådär 5-10 tusen uppskattningsvis. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han kanske räknar med Djungelboken, Anita å Televinken, Ville Valle & Viktor, Loranga Mazarin å Dartanjang, Kramgoalåtar 1-2-3 mfl. då blir samlingen stor <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt skrev:Orka , när man kan kommer åt allt med en dator
när det handlar om begränsade pressningar så är det ibland drygt att hitta dom på internet har kanske 400 plattor, varav 50% av dom är svårfunna punk vinyler (90% av dom är ep tyvärr) <!-- </EdIndex> --></div>