Hjälp, motorn dör, vad är fel?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om den har funkat med det eh flotörhuslocket måste ni nog mena :? så borde det funka nu med
håller den igång sig om du varvar så borde det vara nått förgasarstrul
kolla så inte trottelnålen släppt eller nåt annat knäppt :D <!-- </EdIndex> --></div>
Magget

Inlägg av Magget »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har bytt kondensatorn nu och problemet är kvar. Får väl plocka isär förgasaren igen, kanske missade jag något? Tändspolen funderar jag också på att byta men om det var fel på den borde den väl vara helt död? Blir inte klok på dethär. <!-- </EdIndex> --></div>
kimpa
Kontakt:

Inlägg av kimpa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testa med lite startgas i förgasaren just när den ska till och lägga av, om den reparsig har du bränsle strul och kan glömma tändningen

packbox bakomtändningen?? är det torrt och inge oljit där kolla <!-- </EdIndex> --></div>
Magget

Inlägg av Magget »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag har jag plockat ned förgasaren igen och när jag sen startade motorn trodde jag att problemet äntligen var löst för den gick på tomgång i flera minuter, men sen dog den igen och beter sig nu precis som innan. Fan vad tröttsamt det här är, snart blir det till att riva hela motorn men det vill jag helst slippa.

Vad kan det bero på att den gick bättre efter förgasarrengöringen? Någon skräppartikel jag lyckades flytta ur vägen tillfälligt kanske?

Alla tankar om vad det kan röra sig om för fel mottages tacksamt. <!-- </EdIndex> --></div>
Magget

Inlägg av Magget »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kimpa skrev:Testa med lite startgas i förgasaren just när den ska till och lägga av, om den reparsig har du bränsle strul och kan glömma tändningen

packbox bakomtändningen?? är det torrt och inge oljit där kolla
Bra idé, ska köpa lite startgas så fort jag får tid.
Bakom svänghjulet är allt torrt och fint. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har haft ett liknande problem på flera moppar som stått å det har varit kärvande flottörer.. Det kleggar igen /ärgar i det lilla hålet i centrum på botten av flottörhuset så ibland fastnar flottören jag brukar ta en 2mm borr å snurra mellan fingrarna för att rensa hålet å blåsa rent sen funkar det som det ska så du kan ju alltid prova..
sedan har jag även haft strul pga avmagnetiserade svänghjul. <!-- </EdIndex> --></div>
Magget

Äntligen!

Inlägg av Magget »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testade med startgas utan resultat så jag bytte tändspolen och nu fungerar den precis som den ska igen.

Tack för alla förslag och hjälp, nu ska jag ut och åka en tur. <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Härligt att problemet är löst !

Ha en god tur !! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar