Hur mycket får en moppe kosta?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har betalat 3000 kr st för mina moppar Ett ganska lagom pris.Skulle aldrig ens tänka tanken att slanta 20-30000 för en överrenoverad moppe oavsett modell.En veteranare ska ett litet slitet skick så att det syns att den har använts till det den tänkt var för,nämligen åkas på. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gav 12000 för min sportcombinette -64 med nyrenoverad 4vxl.och den är patinerad saknar förgasargaller annars helt original förutom lite fabrikstrim.Dyrt? jag vart nöjd det är ju huvudsaken.sen är det ju bara pengar som jag slitit ihop
<!-- </EdIndex> --></div>

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Billigt eller dyrt... Ja den frågan kan väl diskuteras hur länge som helst.
Jag köpte min 1163:a för 1800 för ett par år sen. Tyckte att den såg
skaplig ut för dom pengarna men när renoveringen drog i gång så insåg jag hur lite jag visste från början. Ändå är jag hyfsat händig och har gjort allt arbete själv, inkl. blästring och lackering. Höll reda på kvitton på alla inköp o.s v men när summan passerade 9000 slutade jag räkna..
I dag skulle jag aldrig betalat dom pengarna för en flinta-raket, men å andra sidan var ju renoveringen i sej värt något för mej. Och dessutom
vet jag exakt i minsta detalj vad jag åker på.
Jag köpte min 1163:a för 1800 för ett par år sen. Tyckte att den såg
skaplig ut för dom pengarna men när renoveringen drog i gång så insåg jag hur lite jag visste från början. Ändå är jag hyfsat händig och har gjort allt arbete själv, inkl. blästring och lackering. Höll reda på kvitton på alla inköp o.s v men när summan passerade 9000 slutade jag räkna..
I dag skulle jag aldrig betalat dom pengarna för en flinta-raket, men å andra sidan var ju renoveringen i sej värt något för mej. Och dessutom
vet jag exakt i minsta detalj vad jag åker på.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frågan är felaktigt ställd... Jag kan då inte veta vad jag är beredd att betala ... kan alltid dyka upp nåt som gör att man lättar betydligt mer än man tänkt, värdet är ju ofta mer bestående än en massa annat man köpt.
Skulle kunna ge åtskilliga exempel på kapitalförstöring som man hunnit med genom åren .. Bilar är ju ett ganska vanligt exempel <!-- </EdIndex> --></div>
Skulle kunna ge åtskilliga exempel på kapitalförstöring som man hunnit med genom åren .. Bilar är ju ett ganska vanligt exempel <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, inte vill man köpa en moppe dyrt, har aldrig gjort det faktiskt, men att sen lägga ut hur mycket pengar som helst när man renoverar det gör man så gärna, fan min KS100 som fortfarande ligger i delar är nog redan uppe i 40-50 tusen men vem räknar
, jag lägger så mycket jag vill på den resonerar jag. Min morbror renoverar mopeder och och han har en Florida som lätt är lagt 60 papp på, två monarpeder som ligger på runt 30 papp och nu precis köpte han en KS 50-74 för 19 000 och kommer troligtvis lägga ner runt 10 till på den innan han är nöjd och att det blir så lite beror på att han för en gångs skull frågar mig om hjälp i stället för att leta delar själv. <!-- </EdIndex> --></div>

Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag resonerar så att jag köper endast kompletta och inte omlackade mopeder det blir alltid billigast i längden, en renovering drar gärna iväg om man ska leta fina delar på tex Tradera. Jag har nog blivit mer kräsen genom åren, köpa ett vrak med delar från kanske 10 mopeder är inte min grej.Hellre betala ett par tysen mer för en originalare....Jag vet om en Rusch som har stått undanställd i minst 25år och jag har försökt att få köpa den av ägaren i 10 år kanske men har inte lyckats ännu men jag ger mig inte en dag kanske den blir min..... <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har betalat som mest 4000 för en moppe men då var det bara ett objekt. Ej körbar och ej komplett. Räknar med att få lägga 4000 till innan den är körbar i ett propert men lite slitet originalskick. I detta fall hade jag nog inte hittat en skaplig körbar för 8000 så det kändes rätt 
Annars så brukar jag inte betala så mycket, föredrar byten så långt det går. <!-- </EdIndex> --></div>

Annars så brukar jag inte betala så mycket, föredrar byten så långt det går. <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Allting ligger i betraktarens ögon, jag har väl betalat mellan 500 till 4500 för en moppe, och i vissa fall har det varit lik, som inte går att starta, till andra som bara sätta sig o åka.
Alla har vi olika hobbys, och vi har mopeder, andra har stereo apparater för flera tusen. Men det är ju....skoj.....det med.
Alla har vi olika hobbys, och vi har mopeder, andra har stereo apparater för flera tusen. Men det är ju....skoj.....det med.

Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min suka kostade 1500:- nu är den uppe i ca 8500:-så är det nästan två mopeder också, men man bestämmer själv vad det får kosta vare sej man får tillbaks pengarna eller ej, som någon sa tidigare hobby får kosta. man sätter gränsen själv, den dyraste jag har haft är minF 50 den gick på 12.000:- när den var färdig.

min avatarbild : är min gamla "SUKA"