Ingen ork kvar
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För att förtydliga lite:
Kanske lite magstark bild, (som kanske inte har med det här problemet att göra - indirekt.)
Men, jag tror nog det är nyttigt för alla att se något liknande för att inse
att vår vardag inte är så jobbig som vi vill påvisa alla gånger!
Och det där om hudfärg - lågt... <!-- </EdIndex> --></div>
Kanske lite magstark bild, (som kanske inte har med det här problemet att göra - indirekt.)
Och det där om hudfärg - lågt... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sverige har väl åsiktsfrihet, tryckfrihet osv?
däremot får man inte hetsa till brott eller uppvigla andra !
Kan vi inte låta alla här på forumet tycka vad dom vill, utan att tala om för varandra att vi inte ska tycka eller skriva sånt vi själva inte tycker är rätt.
Jag tycker t.ex att man får renovera sin moped hur man vill
(fast jag gillar inte sprayfärg)
Undrar om jag stack ut hakan lite långt nu
<!-- </EdIndex> --></div>

Kan vi inte låta alla här på forumet tycka vad dom vill, utan att tala om för varandra att vi inte ska tycka eller skriva sånt vi själva inte tycker är rätt.

-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vissa böjelser gör man helt enkelt inte reklam för, t.ex rasism, barnporr,
pensionärsrån, Hitlers härjningar osv, osv!
Oavsett om det är lagligt eller ej att ha åsikter i frågan.
Däremot mopeder, där tycker jag man får bestämma helt själv hur man
behandlar dom!
Nja - Förstår delvis vad du menar, men tror nog hakan for ut en bit för långt!kejsaren skrev:Sverige har väl åsiktsfrihet, tryckfrihet osv?
behandlar dom!

Gurra, summan av dina inlägg tycks bli du är på mindre bra humör just nu av någon anledning. Om det är så är du inte ensam för det är jag också ibland. Jag ingen expert på så'nt men jag tror det hjälper vara i goda vänners lag i stället för att stänga in sig. Jag tror på dig Gurra och det här blir bra igen det är jag helt säker på!ilogurra skrev:Sorry...
Men inte mitt fel att dem ä så j*vla uppkäftiga här så man fått "fel" uppfattning av dem

- alf-johan
- Forumsponsor
Lite onödig bild tycker jag, alla som är här på forumet har TV hemma antar jag , sånt visas ju varje dag, så att visa den här är ju rent provoserande, också på det sätt som den visas, jag menar att den har inte sin plats i sammanhanget,fatchance skrev:För att förtydliga lite:
Och det där om hudfärg - lågt...

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Bra skrivit Stefan...
nu släpper vi detta och övergår vi till mopeder..
fatchance skrev:Nja - Förstår delvis vad du menar, men tror nog hakan for ut en bit för långt!kejsaren skrev:Sverige har väl åsiktsfrihet, tryckfrihet osv?
behandlar dom!
Bra skrivit Stefan...

fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
?? Tycker att det var en bra bild , visar en del av verkligheten , och som bara uppmanar att värdesätta det vi har. Provocerande ?? icke <!-- </EdIndex> --></div>alf-johan skrev:Lite onödig bild tycker jag, alla som är här på forumet har TV hemma antar jag , sånt visas ju varje dag, så att visa den här är ju rent provoserande, också på det sätt som den visas, jag menar att den har inte sin plats i sammanhanget,fatchance skrev:För att förtydliga lite:
- alf-johan
- Forumsponsor
Vadå bra bild på ett moppeforumS_Compakt skrev:alf-johan skrev:Lite onödig bild tycker jag, alla som är här på forumet har TV hemma antar jag , sånt visas ju varje dag, så att visa den här är ju rent provoserande, också på det sätt som den visas, jag menar att den har inte sin plats i sammanhanget,fatchance skrev:För att förtydliga lite:
?? Tycker att det var en bra bild , visar en del av verkligheten , och som bara uppmanar att värdesätta det vi har. Provocerande ?? icke

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inte alla som vill släppa detta göra det, dom andra fortsätter exakt så länge dom vill, eller 
Man behöver ju faktiskt inte bevaka/läsa ämnet om man inte tycker om det som skrivs
http://www.youtube.com/watch?v=xpG8ixOHdq8&feature=related <!-- </EdIndex> --></div>

Man behöver ju faktiskt inte bevaka/läsa ämnet om man inte tycker om det som skrivs

http://www.youtube.com/watch?v=xpG8ixOHdq8&feature=related <!-- </EdIndex> --></div>
- alf-johan
- Forumsponsor
Bra så ska det låtakejsaren skrev:Kan inte alla som vill släppa detta göra det, dom andra fortsätter exakt så länge dom vill, eller
http://www.youtube.com/watch?v=xpG8ixOHdq8&feature=related

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag blir bara så trött på att vi skall tala om för varandra att vi ska inte skriva det och vi ska inte göra si eller så. 
låt var och en göra/skriva/säga vad han vill !
Jag tycker det kan vara intressant och upplysande att läsa om vad andra tycker och tänker och har upplevt oavsett VAD dom tycker.
jag håller naturligtvis inte med i allt som skrivs, men det är väl en helt annan sak.

låt var och en göra/skriva/säga vad han vill !
Jag tycker det kan vara intressant och upplysande att läsa om vad andra tycker och tänker och har upplevt oavsett VAD dom tycker.
jag håller naturligtvis inte med i allt som skrivs, men det är väl en helt annan sak.

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På vägen till Lissabon, såg vi en del av livet på olika platser. Den LYX vi har att ha en hobby, är inte förunnat alla.
Där jag köpte Sachs delar, funderade säljaren på att det var en hobby och inte en vardaspryl som man måste ha för livsuppehåll.
Om jag blandar mig i hudfärgen.
Hudfärgen har ingen betydelse utan fostran och uppväxtplatsen och den är olika på olika platser i värden.
En bekant här på trakten hade ett stort företag och var på besök i ett annat land med liknande verksamhet han hde. När han såg hur arbetet som pågick, komenterade han logiken och tyckte att den var fel. Då sade den han besökte att det kanske är din logik det är fel på.
Fast om jag gåt till mina landsmän (finnar) som kom hit på 60 talet. Det var folk som inte passade i Finland och inte här heller, alltså av den sämre kvaliten och tyvärr syntes dom. Många finnar var också mycket bra arbetare, men syntes inte.
Den här erfarenheten om finnar fick jag för min far tog emot dom på ASEA i Västerås.
Jag tror det är lika med alla invandrare.
Detta är ingen pekpinne åt någon utan mina erfarenheter. <!-- </EdIndex> --></div>
Där jag köpte Sachs delar, funderade säljaren på att det var en hobby och inte en vardaspryl som man måste ha för livsuppehåll.
Om jag blandar mig i hudfärgen.
Hudfärgen har ingen betydelse utan fostran och uppväxtplatsen och den är olika på olika platser i värden.
En bekant här på trakten hade ett stort företag och var på besök i ett annat land med liknande verksamhet han hde. När han såg hur arbetet som pågick, komenterade han logiken och tyckte att den var fel. Då sade den han besökte att det kanske är din logik det är fel på.

Fast om jag gåt till mina landsmän (finnar) som kom hit på 60 talet. Det var folk som inte passade i Finland och inte här heller, alltså av den sämre kvaliten och tyvärr syntes dom. Många finnar var också mycket bra arbetare, men syntes inte.
Den här erfarenheten om finnar fick jag för min far tog emot dom på ASEA i Västerås.
Jag tror det är lika med alla invandrare.
Detta är ingen pekpinne åt någon utan mina erfarenheter. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->härligt Conrad 
Min kompis driver Pizzeria.
han är från Irak, han undrade för ett bra tag sen varför man inte får säga negerbollar, vet inte sa jag , jag säger alltid de,. då gör jag det också sa han och myste
han menade att Sverige går på tå för invandrare.
det är väl ingen skillnad på dom tyckte han, (åt något håll)
På tal om finnar, när jag var yngre, sådär en 15 år, då fick man inte säga finne, det heter finländare ! -sa morsan.
alla finländare i min klass sa finnar
Jag har en kollega som är mörk, när han pratar om sig själv säger han neger!
jag tror det hänger på HUR man säger det (som med allting annat förstås) <!-- </EdIndex> --></div>

Min kompis driver Pizzeria.
han är från Irak, han undrade för ett bra tag sen varför man inte får säga negerbollar, vet inte sa jag , jag säger alltid de,. då gör jag det också sa han och myste
han menade att Sverige går på tå för invandrare.
det är väl ingen skillnad på dom tyckte han, (åt något håll)
På tal om finnar, när jag var yngre, sådär en 15 år, då fick man inte säga finne, det heter finländare ! -sa morsan.
alla finländare i min klass sa finnar

Jag har en kollega som är mörk, när han pratar om sig själv säger han neger!
jag tror det hänger på HUR man säger det (som med allting annat förstås) <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Exakt som Stefan skriver
"Vissa böjelser gör man helt enkelt inte reklam för, t.ex rasism, barnporr,
Oavsett om det är lagligt eller ej att ha åsikter i frågan."
Detta är också forumreglerna och dom får man helt enkelt följa om man vill skriva på forumet.
Att diskutera vilka människoraser som bättre än andra eller negerbollens vara eller icke vara kan man göra på facebook eller i sitt eget vardagsrum. Inget som hör hemma här eftersom det skapar konflikter och dålig stämning. <!-- </EdIndex> --></div>
"Vissa böjelser gör man helt enkelt inte reklam för, t.ex rasism, barnporr,
Oavsett om det är lagligt eller ej att ha åsikter i frågan."
Detta är också forumreglerna och dom får man helt enkelt följa om man vill skriva på forumet.
Att diskutera vilka människoraser som bättre än andra eller negerbollens vara eller icke vara kan man göra på facebook eller i sitt eget vardagsrum. Inget som hör hemma här eftersom det skapar konflikter och dålig stämning. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson