husqvarna cornette

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
fredric_brodin

husqvarna cornette

Inlägg av fredric_brodin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det var några som skulle komma o titta på några moppar vi hade hemma, och då hade jag varit och kört dkw:n hela dagen så jag luta den mot staketet, och när dom komm, då kastade dom sig över dkw:n o fråga om den var till salu , och det var den för rätt pris sa jag, ville ha 2500 för den och det fick jag 8) sen några sekunder senare så rulla farsan ut en gammal cornette ur garaget, som jag hade tittat snett på en lång stund och då fick jag den slider_victory.gif
så det jag har gjort på den nu är ny olja, ny kolv, ny sotningsats,
och det som jag ska göra i helgen är att sätta dit en ny tändkabel, sen bli det provstart, sen puts puts , lite bilder åt folket då :P

Bild.... pärlan
mefipallina_yahoo.gif mer bilder imorron

Bild
det satt inte något topplock på den när jag fick den, så satt dit det hära topplocket det är husqvarna och det passar med pakningen o allt men det ska ju vara ett runt men går det att köra med det hära ????

Bild

polerat lite :)
Bild

Bild

dom har klipp av tändkabeln :evil: tur att det går att byta då
sitter ny tändplatta och svänghjul på den gissa om jag blev förvånad när jag skruva bort kåpan :shock:
Bild

som den ser ut just nu , vita däck sidor ska köpas snart..har skruvat bort luftfiltret så ni vet, det finns till moppen så har inte slarvat bort det
8)
Bild

polerat men ska göras mer snart :wink:
Bild

nu har jag tagit bort tändplattan men tänkabeln sitter fast löd i en ögla på tändspolen går det att ta lödkoven och löda på öglan så det släpper och sätta dit en ny tändkabel ??
Bild

en liten bild som det står just nu
:roll:

Bild

motorn renoverad med lager oljetätningar och nya packningar 8)
Bild

motorn ihop plockad men kåperna sitter inte på en :wink:

Bild

denhära motorn ska inte sitta på den hela tiden, ska renovera ägg motorn med :D husqvarnan är fläktkyld med :wink:

som den står just nu och väntar på att motorn ska ditt men först så blir det en ordentlig tvätt :D
Bild

hejsan ...
det var ett tag sen jag upptaderade :oops:
men nu så har jag hittat en reservdels motor , som jag köpte på viksta marknaden så har tagit vevpartit och ska sätta det på min motor så ska byta lager och p-boxar i veckan om jag får tag i allt så blir det uppstart i helgen bilder kommer sen :D

det har inte blivit mycket gjort på moppen men nu är motorn ny renoverad och nytt vevparti men ska gänga om det när jag får tid.... är om gängning, dit med tändplatta, svänghjul sen ska det nog starta .. :wink: (hoppas jag ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den ser fin ut fredric.. :) ä rädd om cornetten de börjar bli riktigt ovanliga... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Cool model :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser ut som en trevlig stummis i bakgrunden? rödmyra?svartmyra? apollo? <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
fredric_brodin

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:den ser fin ut fredric.. :) ä rädd om cornetten de börjar bli riktigt ovanliga... 8)
ja den ska jag bevara riktigt bra, ska bara prov köras sen ska den ställas undan för vintern :) <!-- </EdIndex> --></div>
fredric_brodin

Lasse väss skrev::shock: Cool model :thumb:
tackar tackar :) <!-- </EdIndex> --></div>
fredric_brodin

Neifelheim skrev:ser ut som en trevlig stummis i bakgrunden? rödmyra?svartmyra? apollo?
rödmyra , är det <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->min arbetskompis har en likadan cornette..den kördes nu i höst på blåröksrallyt i Moliden.. 8) han saknar dock ett stöd till den som kanske syns på bilden.. :wink: han tog dock hem en pokal på den för finaste orörda originalmoped :D

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men en riktig tråkmoppe och lat dessutom. En Puch, Ilo eller Sachs kan ju gå bra otrimmad men inte den Qvarnan. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ha-ha conrad ligger mycket i det...men den har ju trampor... staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fredric_brodin

Raketaren skrev:min arbetskompis har en likadan cornette..den kördes nu i höst på blåröksrallyt i Moliden.. 8) han saknar dock ett stöd till den som kanske syns på bilden.. :wink: han tog dock hem en pokal på den för finaste orörda originalmoped :D

Bild

har börjat och putsat på min cornette , och är i samma skick som den på bilden, har till och med stöd staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
fredric_brodin

Conrad Engström skrev:Men en riktig tråkmoppe och lat dessutom. En Puch, Ilo eller Sachs kan ju gå bra otrimmad men inte den Qvarnan.

men jag är inte ute efter att trimma :wink: vill jag trimma så är det bara att damma av den gammla sachsen :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fortfarande tråkig. Men den kan ju stå på hyllan till beskådande. <!-- </EdIndex> --></div>
fredric_brodin

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sitter just nu en sachs på cornetten, pga att jag måste byta vevstake
den går jäkligt bra :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->stöd å luftburk men inget kedjeskydd?
bra originalskick annars :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar