Forshaga shopper. Påbörjad renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Benke Fjädern verkar bra, hakarna är slitna men fungerande.
Ska dock plocka isär startapparaten och kolla igenom den. <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick hem ett ställbart munstycke idag ( fynd på tradera ) Gav inte alltför mycket, men en viss förbättring kunde man känna. <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Startapparaten isärtagen, verkar som om den hade hängt sej på nått vis klackarna löpte inte som dom skulle. Ska göra rent och prova om det blir bättre samt byta snöre.
I övrigt har jag märkt att den orkar inte dra riktigt i backar, tappar kraft rätt omgående. Har pillat lite soppa/luftblandningen men det gör ingen skillnad.
Vet inte riktigt vad som orsakar det, tips mottages tacksamt. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Växlar den inte ner själv, när det blir motlut? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har hittat ett kopplings schema till din chopper, men det formatet går inte att lägga upp här, så PM:a mig din e-post så skickar jag det den vägen istället <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tompa Jodå men orken finns inte. Var ute och pillade lite nyss och upptäckte att om man kör på full gas en längre bit ca: 1km så tappar den kraften även om det är plant och fint.
Fattar inte alls vad som kan krångla. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad är det för cylinder på den? membran eller vanlig? finns den tjocka förgasarpackningen på plats?

Eller är det tändningen som spökar när den blir varm? mät motståndet på tändspolen både vid kall och varm motor, har för mig att det ska ligga på 4,5 kohm vid just spole <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tompa Det är membrancylinder och förgasarpackningen är fin. Tändningen verkar okej ,har inte märkt några konstigheter där.
Jag är lurig på att problemen är på växelsidan, ska testa att byta oljan igen. Var rätt mycket gegga i motorn när jag fick hem den. Har bytt oljan 2 gånger men det kanske behövs en gång till.
Och innan nå hoppar på mej så är det automatlådeolja :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är inte så enkelt att det sitter nån skitflaga i bränsleslanganslutningen på flotörhuslocket , det felet har jag haft på två st motorer :shock: Det rinner inte igenom tillräckligt fort då det verkligen behövs då :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lasse väss Du säger nått, har jag inte ens tänkt på.
Ska jag kolla direkt i morgon.
Kommer nog muttra en smula om det visar sej vara ett sånt skit fel :P <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på att köra motorn på ren etanol alltså E85, läste nånstans att om man blandar med en helsyntetisk TC-W3 godkänd 2t-olja ska det gå bra.
Tydligen ska det vara samma typ av olja som finns i akrylatbensin typ aspen.
Min frågor är:
Kommer det att fungera överhuvudtaget eller kan motorn gå sönder?
Tjänar man något på det förutom positiv miljöpåverkan?
Kan farbror blå bli grinig eftersom jag misstänker att det kan vara effekthöjande? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sherwood skrev:Funderar på att köra motorn på ren etanol alltså E85, läste nånstans att om man blandar med en helsyntetisk TC-W3 godkänd 2t-olja ska det gå bra.
Tydligen ska det vara samma typ av olja som finns i akrylatbensin typ aspen.
Min frågor är:
Kommer det att fungera överhuvudtaget eller kan motorn gå sönder?
Tjänar man något på det förutom positiv miljöpåverkan?
Kan farbror blå bli grinig eftersom jag misstänker att det kan vara effekthöjande?
För att vara kinkig, E85 är inte ren etanol.. :roll: 15% bensin i den.

Castrol R40 funkar med E85 också. På en standard sachs tror jag inte du vinner något alls. Kommer bara bli mer svårstartad vid kallt väder, och dra mer soppa. <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy Kinkig jo det får man vara :D
Lite synd ändå att man troligen inte vinner något på det, hade varit trevligt att få mer kraft utan att trimma.
Kanske blir en större förgasare i framtiden, original 8,5 känns lite klen.
Tycker inte att nån storlek större räknas som trimm, det gör inte så mycket för toppfarten.
Farten är helt ointressant för mej, då moppen mest används till att puttra till och från diverse fiskesjöar. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig att den där är typad med 12 mm förgasare <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tompa jo jag har också hört det nånstans men den här har 8,5 original. Man kanske skulle kolla upp det där lite mer noggrant. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar