Forshaga shopper. Påbörjad renovering
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Startapparaten isärtagen, verkar som om den hade hängt sej på nått vis klackarna löpte inte som dom skulle. Ska göra rent och prova om det blir bättre samt byta snöre.
I övrigt har jag märkt att den orkar inte dra riktigt i backar, tappar kraft rätt omgående. Har pillat lite soppa/luftblandningen men det gör ingen skillnad.
Vet inte riktigt vad som orsakar det, tips mottages tacksamt. <!-- </EdIndex> --></div>
I övrigt har jag märkt att den orkar inte dra riktigt i backar, tappar kraft rätt omgående. Har pillat lite soppa/luftblandningen men det gör ingen skillnad.
Vet inte riktigt vad som orsakar det, tips mottages tacksamt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad är det för cylinder på den? membran eller vanlig? finns den tjocka förgasarpackningen på plats?
Eller är det tändningen som spökar när den blir varm? mät motståndet på tändspolen både vid kall och varm motor, har för mig att det ska ligga på 4,5 kohm vid just spole <!-- </EdIndex> --></div>
Eller är det tändningen som spökar när den blir varm? mät motståndet på tändspolen både vid kall och varm motor, har för mig att det ska ligga på 4,5 kohm vid just spole <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tompa Det är membrancylinder och förgasarpackningen är fin. Tändningen verkar okej ,har inte märkt några konstigheter där.
Jag är lurig på att problemen är på växelsidan, ska testa att byta oljan igen. Var rätt mycket gegga i motorn när jag fick hem den. Har bytt oljan 2 gånger men det kanske behövs en gång till.
Och innan nå hoppar på mej så är det automatlådeolja
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag är lurig på att problemen är på växelsidan, ska testa att byta oljan igen. Var rätt mycket gegga i motorn när jag fick hem den. Har bytt oljan 2 gånger men det kanske behövs en gång till.
Och innan nå hoppar på mej så är det automatlådeolja

- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funderar på att köra motorn på ren etanol alltså E85, läste nånstans att om man blandar med en helsyntetisk TC-W3 godkänd 2t-olja ska det gå bra.
Tydligen ska det vara samma typ av olja som finns i akrylatbensin typ aspen.
Min frågor är:
Kommer det att fungera överhuvudtaget eller kan motorn gå sönder?
Tjänar man något på det förutom positiv miljöpåverkan?
Kan farbror blå bli grinig eftersom jag misstänker att det kan vara effekthöjande? <!-- </EdIndex> --></div>
Tydligen ska det vara samma typ av olja som finns i akrylatbensin typ aspen.
Min frågor är:
Kommer det att fungera överhuvudtaget eller kan motorn gå sönder?
Tjänar man något på det förutom positiv miljöpåverkan?
Kan farbror blå bli grinig eftersom jag misstänker att det kan vara effekthöjande? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
15% bensin i den.
Castrol R40 funkar med E85 också. På en standard sachs tror jag inte du vinner något alls. Kommer bara bli mer svårstartad vid kallt väder, och dra mer soppa. <!-- </EdIndex> --></div>
För att vara kinkig, E85 är inte ren etanol..Sherwood skrev:Funderar på att köra motorn på ren etanol alltså E85, läste nånstans att om man blandar med en helsyntetisk TC-W3 godkänd 2t-olja ska det gå bra.
Tydligen ska det vara samma typ av olja som finns i akrylatbensin typ aspen.
Min frågor är:
Kommer det att fungera överhuvudtaget eller kan motorn gå sönder?
Tjänar man något på det förutom positiv miljöpåverkan?
Kan farbror blå bli grinig eftersom jag misstänker att det kan vara effekthöjande?

Castrol R40 funkar med E85 också. På en standard sachs tror jag inte du vinner något alls. Kommer bara bli mer svårstartad vid kallt väder, och dra mer soppa. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy Kinkig jo det får man vara 
Lite synd ändå att man troligen inte vinner något på det, hade varit trevligt att få mer kraft utan att trimma.
Kanske blir en större förgasare i framtiden, original 8,5 känns lite klen.
Tycker inte att nån storlek större räknas som trimm, det gör inte så mycket för toppfarten.
Farten är helt ointressant för mej, då moppen mest används till att puttra till och från diverse fiskesjöar. <!-- </EdIndex> --></div>

Lite synd ändå att man troligen inte vinner något på det, hade varit trevligt att få mer kraft utan att trimma.
Kanske blir en större förgasare i framtiden, original 8,5 känns lite klen.
Tycker inte att nån storlek större räknas som trimm, det gör inte så mycket för toppfarten.
Farten är helt ointressant för mej, då moppen mest används till att puttra till och från diverse fiskesjöar. <!-- </EdIndex> --></div>