Förgasare

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
valter

Förgasare

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!

Jag har en dbs med en sachsmotor 2-växlad. Problemet är att den flödar över när den har stått ett tag ca30min. Vad kan det vara för tok !förgasaren är ny renoverad? <!-- </EdIndex> --></div>
Tivan

Re: Förgasare

Inlägg av Tivan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
valter skrev:Hej!

Jag har en dbs med en sachsmotor 2-växlad. Problemet är att den flödar över när den har stått ett tag ca30min. Vad kan det vara för tok !förgasaren är ny renoverad?
Hmm är inte detta ganska normalt på en Sachs-motor? Detta löses enklast genoma att komma ihåg att stänga soppakranen. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo stäng kranen, har själv råkat ut för detta :close_call: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
valter

Re: Förgasare

Inlägg av valter »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tivan skrev:
valter skrev:Hej!

Jag har en dbs med en sachsmotor 2-växlad. Problemet är att den flödar över när den har stått ett tag ca30min. Vad kan det vara för tok !förgasaren är ny renoverad?
Hmm är inte detta ganska normalt på en Sachs-motor? Detta löses enklast genoma att komma ihåg att stänga soppakranen. :wink:
Hej igen!Det var en flottör som inte var tät!Fast den nyligen köptes ny.Ja även nya delar kan vara felaktiga.Men jag får tacka för trevliga o bra tips som att stänga av bränslekran. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar