<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Farsan hade alltid Fordbilar. Först en Popular, sedan Anglia -58 och sist en Anglia -60 och den övningskörde jag med och sedan lånade ibland när jag fick körkort. Motorn på den var extremt kortslagig, 81 i borr och 48 i slaglängd vill jag minnas. För den tidens bilar var den också extremt bränslesnål, som bäst så där 0,6 liter milen och det var lite då. Som jämförelse drog Volvo Amazon ungefär litern milen. Höst och vår skulle kylarvätskan bytas. Vatten på sommaren och glykol på vinten. Glykolen återanvändes och förvarades under sommaren i en plåtdunk i masonitgaraget som målats i slumpfärg.
Slumpfärg (förr i tiden) = alla överblivna färgskvättar som hälldes i en och samma burk.
"Slumpfärg" var ofta grågrönaktig. Varför vet jag inte.....
Fotnot.
Farsan var målare. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ford har fina bilar, köpte själv en Ford idag. Det enda problemet jag hade var att det var för mycket glykol i kylarn så den spotta ut lite så det stänkte på grenröret och rökte satan. Annars gick hon som en klocka dom 10mil från Hallstahammar där jag köpte bilen. Nöjd! <!-- </EdIndex> --></div>
Jackan du har ser härlig ut. Jag minns det fanns liknande jackor nå'nting med engelska flygvapnet, flygarjackor eller något i den stilen. Är det en sådan jacka? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ahh... pilotjacka var det ja... ska banne mig kolla tradera borde finnas något där..... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade skitsvårt att hitta storlek, fanns knappt large. På marknad var det en som hade flera stycken liknande för 1500kr styck, har även sett priser uppåt 3-4000kr. Jag hade tur och hitta min jacka för 500kr. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK, dom är väl eftertraktade då i alla fall i normal herrstorlek, men jag ska hålla korpgluggarna öppna efter en för jag tror det är en mycket bra jacka för höst, vinter och vår och så är dom ju häftiga oxå.
Det är kläderna som gör mannen säjer dom ju.....
Annars ser hela kitet bra ut tycker jag. Stuprörsjeansen men uppvikta ben minns jag ju och även kedjan som en del hade vad det nu vad till jag minns inte riktigt... Ölöppnaren kanske?
Ta mej tusan har du inte boots också? För det kallades väl så? <!-- </EdIndex> --></div>