Nån som gillar Ford?

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Farsan hade alltid Fordbilar. Först en Popular, sedan Anglia -58 och sist en Anglia -60 och den övningskörde jag med och sedan lånade ibland när jag fick körkort. Motorn på den var extremt kortslagig, 81 i borr och 48 i slaglängd vill jag minnas. För den tidens bilar var den också extremt bränslesnål, som bäst så där 0,6 liter milen och det var lite . Som jämförelse drog Volvo Amazon ungefär litern milen. Höst och vår skulle kylarvätskan bytas. Vatten på sommaren och glykol på vinten. Glykolen återanvändes och förvarades under sommaren i en plåtdunk i masonitgaraget som målats i slumpfärg.

Slumpfärg (förr i tiden) = alla överblivna färgskvättar som hälldes i en och samma burk.

"Slumpfärg" var ofta grågrönaktig. Varför vet jag inte.....

Fotnot.
Farsan var målare. <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har Fordarna fått konkurans av en cheva en camaro rs cab 1969 - <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Nu har Fordarna fått konkurans av en cheva en camaro rs cab 1969 -
Camaro-69an är grymt snygg! <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->FORD = Fodrar Ordentiliga Repertioner Dagligen...hehehe ---:lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Några fler..... :)

SAAB = Sämst Av Alla Bilar

SAAB = Sälj Aset Annars Bytt.

Volvo = Vi Orkar Lite Vi Okså

:lol: .. :D .. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ford har fina bilar, köpte själv en Ford idag. Det enda problemet jag hade var att det var för mycket glykol i kylarn så den spotta ut lite så det stänkte på grenröret och rökte satan. Annars gick hon som en klocka dom 10mil från Hallstahammar där jag köpte bilen. Nöjd! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var en läcker bild. :D

Snacka om 50-tals stuk..... 8)

(Både på bilen och killen bredvid :lol: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Killen bredvid råkar ju vara jag själv :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Okej.... :oops:

Jackan du har ser härlig ut. Jag minns det fanns liknande jackor nå'nting med engelska flygvapnet, flygarjackor eller något i den stilen. Är det en sådan jacka? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp, den kallas Pilotjacka. Grymt skön. Dom hade dessa jackor i Staterna också. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ahh... pilotjacka var det ja... ska banne mig kolla tradera borde finnas något där..... <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Äsch.... Det var mest barnstorlekar typ Small, 46 och 48 å så'nt där... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade skitsvårt att hitta storlek, fanns knappt large. På marknad var det en som hade flera stycken liknande för 1500kr styck, har även sett priser uppåt 3-4000kr. Jag hade tur och hitta min jacka för 500kr. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->OK, dom är väl eftertraktade då i alla fall i normal herrstorlek, men jag ska hålla korpgluggarna öppna efter en för jag tror det är en mycket bra jacka för höst, vinter och vår och så är dom ju häftiga oxå. 8)

Det är kläderna som gör mannen säjer dom ju..... :lol:

Annars ser hela kitet bra ut tycker jag. Stuprörsjeansen men uppvikta ben minns jag ju och även kedjan som en del hade vad det nu vad till jag minns inte riktigt... Ölöppnaren kanske? :D

Ta mej tusan har du inte boots också? För det kallades väl så? :P <!-- </EdIndex> --></div>
Anglia59

Inlägg av Anglia59 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken motor sitter i Forden? Rak 6:an, sid 8:an eller är det en Y-block? :)

Gillar själv den modellen av ford, men helst skulle jag vilja ha en Shoebox om jag någon gång köper en "jänkare". <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar