Monarscoot
Monarscoot
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Köpte en monarscoot idag. Hur hittar man årsmodellen på dom?
Är ilo med trampor och tvåväxlat.
Vilka färgkombinationer fanns på dom?
Vet ni av några bra monarscoot sidor? <!-- </EdIndex> --></div>
Vet ni av några bra monarscoot sidor? <!-- </EdIndex> --></div>
-
Re: Monarscoot
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
lägg gärna upp foto på ditt köp! finns typskylten kvar? årsmodell troligen för 1961-62 då de senare fick kickstart. <!-- </EdIndex> --></div>GNARP skrev:Köpte en monarscoot idag. Hur hittar man årsmodellen på dom?
Vet ni av några bra monarscoot sidor?
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Årsmodellen är lite svår, men som niklas säger, från årsmodell 61 så har dom Kick och vanlig framgaffel, är det med gummibandsfjädring och trampor är det 57-60. En liten vägledning kan vara motorn (om den inte är bytt), årtalet står där. Står det t.ex 58 så är det en 58 eller väldigt tidig 59. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
-
ne inte kan ja påstå d va kromade. på min ja har som e runt 52 e de lackade alufälgar. de va alu sade han som avlackade blästrade samt pulverlacka framhjulet ja renoverat. hade alla alu eller bara tidiga så ja ev har fel fälg?? <!-- </EdIndex> --></div>dr.novolette skrev:kromade
vet inte men vilka monarscoot hade kromade fälgar?
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
- Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Silverlackade plåtisar är dom fälgar som jag sett inkl. på seniorerna..
Den enda som jag inte sett med dessa fälgar är den gamla monarscootern som jag har i garaget just nu. Den har lika alubanor som på Cr 2000 & med Monarknav, den har även dom låga pakethållarstagen, även benplåten samt kåpan över motorn skiljer på den modellen..vad menar du med runt 52? pratar du årsmodell så är du helt fel ute tror 1:a scootern kom ut -57 kan ha varit -56 men som sagt mest troligt -57
<!-- </EdIndex> --></div>
Den enda som jag inte sett med dessa fälgar är den gamla monarscootern som jag har i garaget just nu. Den har lika alubanor som på Cr 2000 & med Monarknav, den har även dom låga pakethållarstagen, även benplåten samt kåpan över motorn skiljer på den modellen..vad menar du med runt 52? pratar du årsmodell så är du helt fel ute tror 1:a scootern kom ut -57 kan ha varit -56 men som sagt mest troligt -57

- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://mo-ped.se/monark/monark56.htm
Kan det vara en M38 M39 1956? I så fall fortfarande inte 1952. <!-- </EdIndex> --></div>
Kan det vara en M38 M39 1956? I så fall fortfarande inte 1952. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
-
62 mena ja. ber om ursäkt för felskrivning. min e väl sen dess ungefär. kan ju vara ett hjul till äldre scoot ja fick fatt på då som ja renoverat som framhjul. hur som helst e de ju iaf ett scoothjul från en tidig scoot runt 58-59 och var av aluminium. återigen ursäkta för felskrivningen. <!-- </EdIndex> --></div>dr.novolette skrev:Silverlackade plåtisar är dom fälgar som jag sett inkl. på seniorerna..
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
Har 2st såna därna (en Maraton å en Monark) ortoligt fula må jag säga.. <!-- </EdIndex> --></div>
Ja det där var -56 års monarscoot men den var bara ett trött försök till en scootermoppe sen kom den vanliga modellen..pangerva skrev:http://mo-ped.se/monark/monark56.htm
Kan det vara en M38 M39 1956? I så fall fortfarande inte 1952.
Har 2st såna därna (en Maraton å en Monark) ortoligt fula må jag säga.. <!-- </EdIndex> --></div>
Uploaded with ImageShack.us
Så här ser den ut <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us
Så här ser den ut <!-- </EdIndex> --></div>