Crescent Compact 1248 Sleeper

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Crescent Compact 1248 Sleeper

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt andra Sachsahabygge. D.v.s sachsmotor med en Yamaha DT cylinder. Ramen är en 1248, med en 3 växlad motor. Elsystemet är omgjord till 12 volt och har en h4 lampa fram. Tändsystemet är Ducati ifrån motorn am6 (Rieju drac)

Bygget pågår än och beräknas vara klart inom 1-2 veckor. Motorn är startad i 10 sek, så startar gör den allt. mefipallina_yahoo.gif

Insug ska byggas så förgasaren hänger bara där. Avgassystemet ska bli sachs 32mm krök och Jamarcol ljuddämpare.

Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Hmm det här ska följas <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser jättebra ut. ska bli intressant att få veta hur den går också.
:twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snacka om sleeper! :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
P-plats.se skrev:Snacka om sleeper! :D
Det som är lite meningen. Vill inte att den ska se allt för snabb ut p.g.a farbror blå. Är enbart 19 år och körkortet är på prövotid det första 2 åren. 1 ½ år kvar av den...

Tack ni andra för kommentarena. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy, han trimmar och trimmar men när skall vi bli frånåkta. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Conrad Engström skrev:Rexxy, han trimmar och trimmar men när skall vi bli frånåkta. :wink:
Men du kör ju 80cc EKF, tufft motstånd! :wink:

Men en vacker dag kanske jag ligger före dig. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur går den första versionen nu då ? :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Sleeper var rätta namnet. DT cylindern gjorde sig riktigt bra på sachs!
Ska bli skoj att följa. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy, Du får väl spänna musklerna, Conrad blir nog svår har jag hört , men jämsides är väl något att sträva efter, Tag inga risker körkort är rätt så viktigt eller hur 22_yikes.gif Lycka till :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

alf-johan skrev:Rexxy, Du får väl spänna musklerna, Conrad blir nog svår har jag hört , men jämsides är väl något att sträva efter, Tag inga risker körkort är rätt så viktigt eller hur 22_yikes.gif Lycka till :D
Conrad är en tuff moståndare, han har 10 gånger mer erfarenhet än mig i antal år. Mina 5 år emot hans 50år. :roll:
Men jag är iallafall inte slöast i klubben. HallstaMoppers.
Raketsport skrev::D Sleeper var rätta namnet. DT cylindern gjorde sig riktigt bra på sachs!
Ska bli skoj att följa.
Jo, DT cylindern passar faktiskt in. Den påminner lite om Golden Champ cylindern och Crescent f50 cylindern. Som jag då kommer säga till polisen att det är en sådan cylinder om dem undrar.
bodda skrev:hur går den första versionen nu då ? :)
Den första versionen blev sålt i delar förut för att jag skulle få råd att bygga mitt top-speedbygge. Sachsarellin.

Men det satt en Polini 45mm cylinder med rätt höga durationer (200/140/140) med avstämt avgasrör och 21mm Dellorto och 4 växlad låda.
Den fick jag upp i 100km/h enligt cykeldator. Så runda 95 snittade den.

Bild

Men ramen blev som den blev, även efter förstärkningar. :lol:

Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ny framgaffel införskaffad. Är ursprungligen ifrån en DBS Panter. Lite grövre saker kan vara bra att ha på små snabba saker. :wink:

Ska jag ha 17 tums skärmen? Ni som är lite mer man och kunniga om utséendet kan få lägga en kommentar. Själv tycker jag det ser rätt bra ut med luften mellan däcken, och den följer hjulets kurvor rätt bra.

Fast det kanske ser bättre ut som det gör original? Kommer bli originalskärmen då.
Bild

Notera min "reservtank" jag köpte på surahammars veteranmarknad igår.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Rexxy, Helt suveränt med den framskärmen, gå på i den stilen :clapping: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då blir det nog så! Någon annan som har någon idé? :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur kan baksvingen va så mycke klenare på en compakt egentligen? är det tunnare plåt överallt eller? [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img] <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Skriv svar