Skumt bränsleproblem

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
vodka

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan även sitta för liten flottörnåls ventil tex 1,5 ska vara 2 (vill ja minnas) på mikuni20 eller avlagringar i kanaler och munstycken <!-- </EdIndex> --></div>
Zwap

Inlägg av Zwap »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En liten uppdatering om någon är intresserad av en japps motor...
230 äkta Mikuni munstycke gjorde susen, den fick helt enkelt för lite på toppen, nu varvar den ut perfekt.
Åter igen, jag har aldrig behövt gå så högt i munstycke på en moppe, det är trots allt bara 66ccm...

Jag har fått tag på en 6-växlad låda från en Dansk Suzuki RMX50 med klocka och allt som visst passar rätt i TSX'en (Svensk TSX=4-växlad) Upptäckte tyvärr varför den var så billig...
3:ans utgående drev på den 6-växlade lådan saknade en kugg, men jag får se om jag kan använda TSX'ens 3:a drev eller om jag måste beställa ett nytt orginal drev (skillnad på 3:ans utgående drev är 27kugg på 6-vxl låda mot 29kugg på 4-vxl låda, de kan ha samma pitch och omkrets med lite tur...).
Delade motorn ikväll och passade på att matcha cylinderns och blockets spoolportar, och med tanke på att jag äntligen har fått rätt på blandningen så kommer den kanske att gå helt OK till sist...

Jag gillar inte ordet "setup", men det som fungerar på denna motor just nu är en Airsal aluminium cylinder med kromat lopp, 1mm aluminium distans och dubbla "fot" packningar för att matcha portarna i cylidern mot öppning (detta innebar att jag fick sänka botten på avgasporten ca 1mm), 1.3mm planad topp för att kompensera "lyftet i "foten", Mikuni VM förgasare med 230 huvudmunstycke, Gianelli expansion till TS80X (detta kommer jag att försöka anpassa för effekt på lägre varv).

En Malossi "köpetrim" cylinder och en udda Parmakit cylinder är beställd från Frankrike och det skall bli ganska kul att se om det går att få snurr på denna motorn, jag har en HPI tändning liggande från vår race moppe, men jag vill absolut ha belysning på denna, så har någon något tips på en "rapp" tändning med ljusspole så tipsa gärna. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar