<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja en sån Crescent 1136 vill jag ha, i just den färgsättningen.
Det var precis en sån jag hade som 15-årsmoped (hade moppar innan såklart men denna blev just första moppen som man fick köra lagligt).
Fick 1000kr i födelsedagspresent av Mormor, ringde genast en herre i byn och frågade vad han skulle ha för den, visste sedan sommaren att den fanns (hans fader hade köpt den ny, sen hade den stått sedan han dog). 700kr så var den min, jag sparkade dit och köpte den och "cyklade" hem den, hade ju stått 10-15 år så jag iddes inte provstarta på plats.
Väl hemma så ägnades natten åt service, och på morgonen körde jag för fullt

Den var helt original med alla kåpor o liknande. Efter 3 månader hade jag testat det mesta i trimväg, så då fick den en Puch motor från en Racing, trimmad, gick bra som fasen. Sen for motorfästet på den så då blev det en Zundappmotor ett tag för att sedan återigen få Sachs, då en 3-växlad med tysk 5,5hk.
Då blev den lackad mattsvart, och kåpor hade man ju tappat, så till sist byttes själva ramen bort mot Transportmonarpeden jag fortfarande har.
På 8 månader hade jag förstört den totalt, hade runt 4 olika Sachs motorer, en puch och en Zundapp, framgaffeln byggdes om o.s.v.
Detta var 1988....
Då jag bytte bort den här så köptes en Zundapp KS50 Supersport -77, 1000kr (för övrigt dyraste moppe jag köpt då), våren efter köptes en likadan fast Sport för 400kr, bra skick.
Nu svammlade jag iväg, men minnen väcks ibland
Edit, känner förresten igen det där med att köpa ett objekt, fixa o sen sälja. Då fanns det moppar här o där som man fick billigt, och just Ilo var bra, för ingen ville ha dom så dom fick man ju till skänks nästan

Levde bra på just mopeder på den tiden. Men Denna 1136 o senare Zundappen var huvudmopparna. <!-- </EdIndex> --></div>