Svingen är inte klen, den håller hur bra som helst.et är motorstolpen som är klen, och vrider sig vid trimning.zappafan skrev:Hur kan baksvingen va så mycke klenare på en compakt egentligen? är det tunnare plåt överallt eller? [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Crescent Compact 1248 Sleeper
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tanken och en modifierad lamphållare lackarade lite halv oseriöst för att matcha med resten av mopedens slitage i lacken. Kan ju inte se allt för fint ut när resten av moppen är sliten.
Det som är gjort på lamphållaren, är att jag har breddat den. Denna gaffel har grövre gaffelben och längre isär. Så jag köpte mig en lamphållare på marknaden och kapade den i 3 bitar. Svetsade på 1,5cm plåtbitar mellan. Och lamphållaren blev bredare!
Hållen för gaffeln är förstorade genom att jag bankade i en hylsa vart efter så den blev större och större, och till slut gick den i!
Ett jamarcolrör och 32mm krök inköpt också.

Det som är gjort på lamphållaren, är att jag har breddat den. Denna gaffel har grövre gaffelben och längre isär. Så jag köpte mig en lamphållare på marknaden och kapade den i 3 bitar. Svetsade på 1,5cm plåtbitar mellan. Och lamphållaren blev bredare!
Hållen för gaffeln är förstorade genom att jag bankade i en hylsa vart efter så den blev större och större, och till slut gick den i!
Ett jamarcolrör och 32mm krök inköpt också.

<!-- </EdIndex> --></div>-
hammonddme100
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi kör en skaplig åktur varje måndag som brukar bli mellan 5 och 9 mil...
Så det går åt en del soppa.
Idag ska vi göra "krökgrillad korv"
Då lindas kröken med folie, utanpå det falukorv som är skivad, sen ett lager med folie igen som lindas med lite ståltråd för att binda ihop det.
Sen brukar jag köra på 3:an halvgas, dvs ca 50 blås i 15 min så är det perfekt stekyta på korven och det är bara att stanna och käka
Idag kanske det blir hamburgare stoppade mellan kylfänsarna på Athena 80 cylindern

Då lindas kröken med folie, utanpå det falukorv som är skivad, sen ett lager med folie igen som lindas med lite ståltråd för att binda ihop det.
Sen brukar jag köra på 3:an halvgas, dvs ca 50 blås i 15 min så är det perfekt stekyta på korven och det är bara att stanna och käka
Idag kanske det blir hamburgare stoppade mellan kylfänsarna på Athena 80 cylindern

<!-- </EdIndex> --></div>Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Någon du vet han har? <!-- </EdIndex> --></div>
Jag hänger nog med idag, behöver bara en växellådsolja. Åker inte till Biltema tur och retur bara för att köpa växellåsolja. Ska till Walldens när han öppnar och kolla om han har någon acceptabel olja man kan köra på.Sura skrev:Vi kör en skaplig åktur varje måndag som brukar bli mellan 5 och 9 mil...
Idag kanske det blir hamburgare stoppade mellan kylfänsarna på Athena 80 cylindern![]()
Någon du vet han har? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt plöstligt gick den för fet med 130 munstycke och jag slängde i strl 110. Nu går den som ett spjut, tills kopplingen säger upp sig. På full gas, 77km/h slirande koppling. Halvgas snittar jag 65-70. Så lagom fart i den.
Når nog 80-85 när jag fixat nya lameller.
Stiftet ser bra ut i färgen nu!

Når nog 80-85 när jag fixat nya lameller.
Stiftet ser bra ut i färgen nu!