Lady La-strada

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:
Raketaren skrev:
Pälle skrev:Börjar se bra ut Raketarn :D Det blänker ju t o m, men det gör det ju ofta när du är i farten.
blänker å blänker.. staff_36-1 nåja lite bättre än vad den var när den kom hem hit i allafall.. :wink:

har varit dåligt med verksamhet i garaget idag..eftersom det varit fullt pådrag med kåken idag..fönsterbyten och dyl.. corsodispari_unsure

nåja blir uppstädning under morgondagen..så har jag tur kan jag kanske ägna Ladyn en omtanke på torsdagkväll--- :roll:
Fönsterbyten? Jaha, det var som jag trodde då. Såg nån gubbe som hängde ut genom ditt vardagsrumsfönster igår morse när jag åkte förbi :D

Hänger fönstren ihop med bullerplanket på nåt vis?

nä för fanken har inte fått en krona av trafikverket i bidrag till fönstren..enligt dom räcker det med bullerstaketet.. :roll:
så det kostar ju en ordentlig slant..men ett måste.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle

Inlägg av Pälle »

Raketaren skrev:
Pälle skrev:
Raketaren skrev:
Pälle skrev:Börjar se bra ut Raketarn :D Det blänker ju t o m, men det gör det ju ofta när du är i farten.
blänker å blänker.. staff_36-1 nåja lite bättre än vad den var när den kom hem hit i allafall.. :wink:

har varit dåligt med verksamhet i garaget idag..eftersom det varit fullt pådrag med kåken idag..fönsterbyten och dyl.. corsodispari_unsure

nåja blir uppstädning under morgondagen..så har jag tur kan jag kanske ägna Ladyn en omtanke på torsdagkväll--- :roll:
Fönsterbyten? Jaha, det var som jag trodde då. Såg nån gubbe som hängde ut genom ditt vardagsrumsfönster igår morse när jag åkte förbi :D

Hänger fönstren ihop med bullerplanket på nåt vis?

nä för fanken har inte fått en krona av trafikverket i bidrag till fönstren..enligt dom räcker det med bullerstaketet.. :roll:
så det kostar ju en ordentlig slant..men ett måste.. :)
Surt!

Bullerstaketet skulle ju ha varit längre, mot "byn" till. Rätt vad det regnar så växer det upp nån sly eller nåt som ger lite skydd. Ursäkta Off-topic! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får inte bidrag för att det är energifönster? det fick jag för 3 år sen kanske...10% tror jag det var... <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har man ju pysslat lite nere i garaget igen då... :)

stötdämparna blev ju lite trevligare utan den fula rostskyddsfärgen och silverlacken..detta ser ju lite bättre ut i allafall.. 8)

Bild

sedan rengjorde jag och målade på det rostiga skärmfästet under skärmen med hammarlack.. :) nu bör det ju hålla en stund tycker jag.. :)

Bild

även skärmen rengojordes under och lackades på av detta..däremot så har utsidan kvar sin charm... :lol:

Bild

Bild

ska försöka hitta lämpliga mutterkorgar till de övre skruvfästena på jobbet till veckan..de gammla gick ju naturligtvis skruvarna av i när dom skulle tas bort.. :roll: ..bara å ta nya tag.. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevligt värre :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser bra ut! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar tackar grabbar det värmer.. :) behöver ju lite mer energi för att komma vidare i det här projektet.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

Raketaren skrev:tackar tackar grabbar det värmer.. :) behöver ju lite mer energi för att komma vidare i det här projektet.. :wink:
det är vi som skall tacka som får följa ditt projekt. mitt har stannat totalt. händer inte ett dugg med någon av mopederna. men ska ta tag i puchen vilken dag som helst. kanske imorgon till och med!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jomen du har ju dina skäl Niklas förstår ju om du har händerna fulla med annat pyssel just nu... :wink: så det är ju rätt om du hjälper frugan lite ju nu när ni nyss blivit med en liten igen..:) mopparna finns kvar.. :P

men kul att du gillar projektet..ska kämpa vidare på den i vinter...däremot blir nog Dakotaprojektet nerlagt..den blir bortbytt så småningom..har ju en klubbkompis som är sugen på att fortsätta det arbetet.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

Raketaren skrev:jomen du har ju dina skäl Niklas förstår ju om du har händerna fulla med annat pyssel just nu... :wink: så det är ju rätt om du hjälper frugan lite ju nu när ni nyss blivit med en liten igen..:) mopparna finns kvar.. :P

men kul att du gillar projektet..ska kämpa vidare på den i vinter...däremot blir nog Dakotaprojektet nerlagt..den blir bortbytt så småningom..har ju en klubbkompis som är sugen på att fortsätta det arbetet.. :)
Så ska det låta kasta ut Dakotan och hämta hem det nya objektet :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo man har lite skäl att det går segt med mopederna. men puchen skall vara körklar snart har ja tänkt mig, var o testa starta flakisen häromdagen men den va mer eller mindre stendöd, misstänker kass kondensator. men de fixas till våren när den skall fram igen o dammas av! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo man har lite skäl att det går segt med mopederna. men puchen skall vara körklar snart har ja tänkt mig, var o testa starta flakisen häromdagen men den va mer eller mindre stendöd, misstänker kass kondensator. men de fixas till våren när den skall fram igen o dammas av! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har ju la-stradan kommit upp sig... :wink: har lyckats få upp den i lagom arbetshöjd nu så att man ska skona ryggen lite... 8) inte så fint moppeställ sim Tommy i bottnia har, men min snickarbänk för väl duga så länge... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

Raketaren skrev:ja då har ju la-stradan kommit upp sig... :wink: har lyckats få upp den i lagom arbetshöjd nu så att man ska skona ryggen lite... 8) inte så fint moppeställ sim Tommy i bottnia har, men min snickarbänk för väl duga så länge... :lol:
Snickarbänk Roger...... Thats the thing :headbang: Du har väl sett min 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snickarbänk ??!! Grabb..jag menar Gubbar, ni börjar bli för gamla. Vad sägs om att lösa korsord i stället. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar