Pälle skrev:Börjar se bra ut Raketarn Det blänker ju t o m, men det gör det ju ofta när du är i farten.
blänker å blänker.. nåja lite bättre än vad den var när den kom hem hit i allafall..
har varit dåligt med verksamhet i garaget idag..eftersom det varit fullt pådrag med kåken idag..fönsterbyten och dyl..
nåja blir uppstädning under morgondagen..så har jag tur kan jag kanske ägna Ladyn en omtanke på torsdagkväll---
Fönsterbyten? Jaha, det var som jag trodde då. Såg nån gubbe som hängde ut genom ditt vardagsrumsfönster igår morse när jag åkte förbi
Hänger fönstren ihop med bullerplanket på nåt vis?
nä för fanken har inte fått en krona av trafikverket i bidrag till fönstren..enligt dom räcker det med bullerstaketet..
så det kostar ju en ordentlig slant..men ett måste.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pälle skrev:Börjar se bra ut Raketarn Det blänker ju t o m, men det gör det ju ofta när du är i farten.
blänker å blänker.. nåja lite bättre än vad den var när den kom hem hit i allafall..
har varit dåligt med verksamhet i garaget idag..eftersom det varit fullt pådrag med kåken idag..fönsterbyten och dyl..
nåja blir uppstädning under morgondagen..så har jag tur kan jag kanske ägna Ladyn en omtanke på torsdagkväll---
Fönsterbyten? Jaha, det var som jag trodde då. Såg nån gubbe som hängde ut genom ditt vardagsrumsfönster igår morse när jag åkte förbi
Hänger fönstren ihop med bullerplanket på nåt vis?
nä för fanken har inte fått en krona av trafikverket i bidrag till fönstren..enligt dom räcker det med bullerstaketet..
så det kostar ju en ordentlig slant..men ett måste..
Surt!
Bullerstaketet skulle ju ha varit längre, mot "byn" till. Rätt vad det regnar så växer det upp nån sly eller nåt som ger lite skydd. Ursäkta Off-topic! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får inte bidrag för att det är energifönster? det fick jag för 3 år sen kanske...10% tror jag det var... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har man ju pysslat lite nere i garaget igen då...
stötdämparna blev ju lite trevligare utan den fula rostskyddsfärgen och silverlacken..detta ser ju lite bättre ut i allafall..
sedan rengjorde jag och målade på det rostiga skärmfästet under skärmen med hammarlack.. nu bör det ju hålla en stund tycker jag..
även skärmen rengojordes under och lackades på av detta..däremot så har utsidan kvar sin charm...
ska försöka hitta lämpliga mutterkorgar till de övre skruvfästena på jobbet till veckan..de gammla gick ju naturligtvis skruvarna av i när dom skulle tas bort.. ..bara å ta nya tag.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tackar tackar grabbar det värmer.. behöver ju lite mer energi för att komma vidare i det här projektet.. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketaren skrev:tackar tackar grabbar det värmer.. behöver ju lite mer energi för att komma vidare i det här projektet..
det är vi som skall tacka som får följa ditt projekt. mitt har stannat totalt. händer inte ett dugg med någon av mopederna. men ska ta tag i puchen vilken dag som helst. kanske imorgon till och med!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jomen du har ju dina skäl Niklas förstår ju om du har händerna fulla med annat pyssel just nu... så det är ju rätt om du hjälper frugan lite ju nu när ni nyss blivit med en liten igen.. mopparna finns kvar..
men kul att du gillar projektet..ska kämpa vidare på den i vinter...däremot blir nog Dakotaprojektet nerlagt..den blir bortbytt så småningom..har ju en klubbkompis som är sugen på att fortsätta det arbetet.. <!-- </EdIndex> --></div>
Raketaren skrev:jomen du har ju dina skäl Niklas förstår ju om du har händerna fulla med annat pyssel just nu... så det är ju rätt om du hjälper frugan lite ju nu när ni nyss blivit med en liten igen.. mopparna finns kvar..
men kul att du gillar projektet..ska kämpa vidare på den i vinter...däremot blir nog Dakotaprojektet nerlagt..den blir bortbytt så småningom..har ju en klubbkompis som är sugen på att fortsätta det arbetet..
Så ska det låta kasta ut Dakotan och hämta hem det nya objektet <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo man har lite skäl att det går segt med mopederna. men puchen skall vara körklar snart har ja tänkt mig, var o testa starta flakisen häromdagen men den va mer eller mindre stendöd, misstänker kass kondensator. men de fixas till våren när den skall fram igen o dammas av! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo man har lite skäl att det går segt med mopederna. men puchen skall vara körklar snart har ja tänkt mig, var o testa starta flakisen häromdagen men den va mer eller mindre stendöd, misstänker kass kondensator. men de fixas till våren när den skall fram igen o dammas av! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja då har ju la-stradan kommit upp sig... har lyckats få upp den i lagom arbetshöjd nu så att man ska skona ryggen lite... inte så fint moppeställ sim Tommy i bottnia har, men min snickarbänk för väl duga så länge... <!-- </EdIndex> --></div>
Raketaren skrev:ja då har ju la-stradan kommit upp sig... har lyckats få upp den i lagom arbetshöjd nu så att man ska skona ryggen lite... inte så fint moppeställ sim Tommy i bottnia har, men min snickarbänk för väl duga så länge...
Snickarbänk Roger...... Thats the thing Du har väl sett min <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snickarbänk ??!! Grabb..jag menar Gubbar, ni börjar bli för gamla. Vad sägs om att lösa korsord i stället. <!-- </EdIndex> --></div>