Max...Sachs
- SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Exakt som sura säger,balans faktorn.Det är fyllt med lätt matrial nu för att få minska vevhus volymen.SachsMekarn skrev:Jäklar Mats. Men varför dessa "hål", inte dom till stakenTänkte mer på att det blir bättre vevhuskomp om du inte haft dessa, eller du kanske ville undvika ökad vevhuskomp?

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går att bygga bort en del av dom "elaka" krafterna på en Sachs.
Tex göra om transdreven till rakskurna (som Mats håller på med) så att inte veven trycker så mycket på blocket.
När vi trimmade Volvo B230 motorer så fyllde vi vattenkanalerna med flytspackel.
År 2005 har jag för mig att det var, så bromsade vi 1127 hk i en motor som höll 3 säsonger i dragracing. <!-- </EdIndex> --></div>
Tex göra om transdreven till rakskurna (som Mats håller på med) så att inte veven trycker så mycket på blocket.
När vi trimmade Volvo B230 motorer så fyllde vi vattenkanalerna med flytspackel.
År 2005 har jag för mig att det var, så bromsade vi 1127 hk i en motor som höll 3 säsonger i dragracing. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Veven på bilden sitter i den 2 petade nu och ett annat i nya maskinen
Det är bara och prova så får man se vart det ger sig.blir det trasigt svetsar vi mera på sidorna.Jag vet inte i vart fall vart gränsen är.erlan skrev:snyggt vevparti.
när man trimmar blmotorer brukar man för eller senare komma till en gräns där själva blocket börjar ge sig. Jag börjar bli lite nyfiken på hur mycket tål sachsblocken innan dom börjar ge sig?
erlan
Veven på bilden sitter i den 2 petade nu och ett annat i nya maskinen

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var försiktiga med Mats T, han åker fort med en tvåpet, en bit över 100 och 50 cc.
Men första gången jag träffade honom i Örebro, åkte jag från honom. Sedan dess blev det en trevlig bekantskap. Dessutom har han fått lite mera fart på skrotet.
Så vi får väl fortsätta jaga varandra.
Men första gången jag träffade honom i Örebro, åkte jag från honom. Sedan dess blev det en trevlig bekantskap. Dessutom har han fått lite mera fart på skrotet.

Men man fick trösta sig med han åkte BIG BLOCK .jag hade ingen koll då och hade bara fixat lite på morbror svens potatis moppe. Conrad är Skrot Nisse som man såg på tecknat som barn, kom jag på nu, om någon kommer i håg det

bara positivt

Jag förklarar en annan gång Conrad !! Du kan vara för gammal för att minnas. <!-- </EdIndex> --></div>
Tusan vad jag jagade läder farbrorn som låg föreConrad Engström skrev:Var försiktiga med Mats T, han åker fort med en tvåpet, en bit över 100 och 50 cc.

Men man fick trösta sig med han åkte BIG BLOCK .jag hade ingen koll då och hade bara fixat lite på morbror svens potatis moppe. Conrad är Skrot Nisse som man såg på tecknat som barn, kom jag på nu, om någon kommer i håg det

bara positivt

Jag förklarar en annan gång Conrad !! Du kan vara för gammal för att minnas. <!-- </EdIndex> --></div>
-
http://www.youtube.com/watch?v=YfgV9DHJruY&feature=relatedConrad Engström skrev:Skrot Nisse, känner jag inte till

Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
-
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Serien om Skrotnisse och hans vänner var underbar.
Och så Bertil enstöring
Hur go va inte han.
Gick i mitten på 80-talet om jag minns rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Och så Bertil enstöring

Gick i mitten på 80-talet om jag minns rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60