Max...Sachs

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jäklar Mats. Men varför dessa "hål", inte dom till staken :wink: Tänkte mer på att det blir bättre vevhuskomp om du inte haft dessa, eller du kanske ville undvika ökad vevhuskomp? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För att få till balansfaktorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Mats T

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Jäklar Mats. Men varför dessa "hål", inte dom till staken :wink: Tänkte mer på att det blir bättre vevhuskomp om du inte haft dessa, eller du kanske ville undvika ökad vevhuskomp?
Exakt som sura säger,balans faktorn.Det är fyllt med lätt matrial nu för att få minska vevhus volymen. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->snyggt vevparti.

när man trimmar blmotorer brukar man för eller senare komma till en gräns där själva blocket börjar ge sig. Jag börjar bli lite nyfiken på hur mycket tål sachsblocken innan dom börjar ge sig?

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

disktant skrev:69 punkter i ett inlägg måste ju vara rekord :shock:
Att orka räkna punkterna måste ju vara ett rekord i sig :roll: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Sura
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det går att bygga bort en del av dom "elaka" krafterna på en Sachs.
Tex göra om transdreven till rakskurna (som Mats håller på med) så att inte veven trycker så mycket på blocket.

När vi trimmade Volvo B230 motorer så fyllde vi vattenkanalerna med flytspackel.
År 2005 har jag för mig att det var, så bromsade vi 1127 hk i en motor som höll 3 säsonger i dragracing. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Mats T

Inlägg av Mats T »

erlan skrev:snyggt vevparti.

när man trimmar blmotorer brukar man för eller senare komma till en gräns där själva blocket börjar ge sig. Jag börjar bli lite nyfiken på hur mycket tål sachsblocken innan dom börjar ge sig?

erlan
Det är bara och prova så får man se vart det ger sig.blir det trasigt svetsar vi mera på sidorna.Jag vet inte i vart fall vart gränsen är.

Veven på bilden sitter i den 2 petade nu och ett annat i nya maskinen :D :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var försiktiga med Mats T, han åker fort med en tvåpet, en bit över 100 och 50 cc.
Men första gången jag träffade honom i Örebro, åkte jag från honom. Sedan dess blev det en trevlig bekantskap. Dessutom har han fått lite mera fart på skrotet. :wink:
Så vi får väl fortsätta jaga varandra. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T

Inlägg av Mats T »

Conrad Engström skrev:Var försiktiga med Mats T, han åker fort med en tvåpet, en bit över 100 och 50 cc.
Men första gången jag träffade honom i Örebro, åkte jag från honom. Sedan dess blev det en trevlig bekantskap. Dessutom har han fått lite mera fart på skrotet. :wink:
Så vi får väl fortsätta jaga varandra. :D
Tusan vad jag jagade läder farbrorn som låg före :twisted: :twisted:
Men man fick trösta sig med han åkte BIG BLOCK .jag hade ingen koll då och hade bara fixat lite på morbror svens potatis moppe. Conrad är Skrot Nisse som man såg på tecknat som barn, kom jag på nu, om någon kommer i håg det :D :D
bara positivt :D :D
Jag förklarar en annan gång Conrad !! Du kan vara för gammal för att minnas. <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skrot Nisse, känner jag inte till :? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

Conrad Engström skrev:Skrot Nisse, känner jag inte till :?
http://www.youtube.com/watch?v=YfgV9DHJruY&feature=related :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Conrad Engström

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->E ja så vacker :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Serien om Skrotnisse och hans vänner var underbar.
Och så Bertil enstöring :D Hur go va inte han.
Gick i mitten på 80-talet om jag minns rätt. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skrotnisse liknar faktiskt doc.... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T

Inlägg av Mats T »

Conrad Engström skrev:Skrot Nisse, känner jag inte till :?
En trevlig tryg fixar kille i dom bästa bästa åren:lol: och som fixar det mesta.du fick lite tipps :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar