Vädret..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vit skit.....nja - jag har då aldrig sett nå sånt, det enda som är vitt innan det används är toapappret :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg du det där gode granne!

Det hade kommit 2cm fjun inatt inte en flingjävel på hela dan..jag kom hem skottade bort allt inte ett spån kvar!
Gick in lagade mat sen kom det vräkandes 2cm till å nu totalt vacum
VA FAN! :x <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Iseeit...jag ser även dig rulta fram å tebax me snösläden full i puder....motion va.. :lol:
You like it man :lol:
Själv sitter jag i värmen å ser mästerkockar.. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->allt du tänker på är mat! svulsto.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Vit skit.....nja - jag har då aldrig sett nå sånt, det enda som är vitt innan det används är toapappret :oops:

Kan man äga en moped utan att kallas mopedist eller är man endast mopedägare
Hur är det om man äger lite alkohol då
Alkoholist eller alkoholägare??? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag +3 och regn :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->här vare -7 å småsnöar (va annars.. :cry: ) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Solsken och -10 idag.

Jag tror vi har upp mot 1,5m snödjup, detta trots att det regnat fler nätter i januari.

Kolla in rönnen. Numera är fågelborden i knähöjd :roll:
Bild

Gången till bron
Bild

Baksidan har vi skottat snören flera-flera gånger, men det är dags igen.
Bild

Å det här är det fordon jag mekar på just nu...
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra smidigt med snöslunga! <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fy fan va tråkigt med så mycket snö här är det precis vitt på backen det räcker åt mig men antagligen så kommer det väl hit med. :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va seriöst å skotta taket, jag tror personligen inte att det finns ngn risk. Har inte det där huset fackverkstakstolar? Däremot altantaket kan jag förstå där är det både platt tak å bara vanliga reglar så det håller inte för så värst mkt..

snöslungor är bra ide' men det är en djäkligt esig patent. Består av bockad plåt med rallgängade tumbultar å smäckig växellåda (gummihjul mot en trissa)
skitlager i plåthus, tunnväggiga rör som spricker..mm. Som sagt en riktigt kass konstruktion.
Sen har dom av ngn anledning felkalibrerade intag i förhållande till motorstyrka å även fel utväxling. Jag skulle vilja ha en 10hk motor på ett 8hk chassie å med utbytta remskivor så man fick lite varv på utkastet några extra skovelblad hade varit najs.. Sen skulle jag vilja ha ett utkastarrör som är minst en meter högt innan vinkeln då slipper man kasta över snön till grannen utan bara lägga det i en snygg vall på sidan av infarten..

Jag letade lite å kolla jag är inte ensam!!kolla den här snubben..en som lessnat på skiten som säljs..
http://www.youtube.com/watch?v=BahOwtQrvuo <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Solsken och -10 idag.

Å det här är det fordon jag mekar på just nu...
Bild
Trodde ni hade en orange och vit som det står crescent på :D

Men det är klart då behövde det väl inte mekas :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo inte är det nå värstingar slungorna :? likt förbaskat får man nog gå ut å starta upp den så man vet att den startar när den behövs..är ju ett snäpp bättre än skoveln i allafall... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ombyggnad Ja! Jag tänkte mig en motor som driver fram och back och en som driver utkastarn. <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du milde vad snö ni har Josefine :shock:

Det var ungefär lika mycket här i Kalmar för ganska precis ett år sedan men nu finns inte en snöflinga. Härom kvällen blev det lite vitt en stund men vinden vände till syd så det smälte av lika fort som det kom. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar