får inte full effekt

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Provat olika tändstift? <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Norman skrev:Om jag uppfattat det hela rätt så orkar moppen inte när du kör, men varvar ur när den är obelastad.
Jag sätter mina pengar på att den får för lite soppa. Rengör förgasare och bensinkran.
Då snackar vi nålen på förgasaren(?), den styr väl mängden bränsle?
ju längre ner brickan sitter på nålen desto mer soppa? <!-- </EdIndex> --></div>
Norman

Inlägg av Norman »

Oldie skrev:
Norman skrev:Om jag uppfattat det hela rätt så orkar moppen inte när du kör, men varvar ur när den är obelastad.
Jag sätter mina pengar på att den får för lite soppa. Rengör förgasare och bensinkran.
Då snackar vi nålen på förgasaren(?), den styr väl mängden bränsle?
ju längre ner brickan sitter på nålen desto mer soppa?
Jag menar att det kan sitta skit på många ställen mellan tank och insug som kan dämpa bränsleflödet. Ett litet smutskorn kan dämpa flödet ytterst lite, men tillräckligt för att motorn inte ska orka med under belastning. Har själv haft detta problem ett par gånger och har vart på väg att bli tokig innan jag hittat felet. Bränsle kommer fram, men lite för lite. Nån gång har skiten suttit i förgasarn, en annan i kranen. <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

Grannen skrev:Provat olika tändstift?
nej vet inte riktigt vad jag ska våga testa för något,
Det jag har nu heter NGK B7HS (bosch= w225T1 eller W5AC)
Om jag vill testa ett mjukare vad ska det då heta? <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild

Vad är detta? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bit lump, som man ska droppa lite olja eller fett på, då smörjer den axeln där spetsklacken löper 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tog loss topplocket för se vilket skick packningen var i när jag fick se att topplocket var hemskt skrovligt. Här är resultatet efter 30min med våtslip och lite autosol :) ...packningen bytes även ut mot en hemma gjord.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Öppnar brytarna riktigt du har ingen klack som går emot svänghjulett,du kan göra en topp packning av en öl burk funkar bättre än papper.Du har för hårt stift prova med NGK B5HS . <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar