<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:googlade lite å hittade den!
en sån här har jag..
Uploaded with
ImageShack.us
Det går knappt se vad det är. Leta rätt på en större och tydligare bild. Vet du märke och modellbeteckning brukar det inte vara så svårt...
Jag har min Agria Agriette Baby kvar. Jag visade den här på forumet i våras och det anmälde sig genast ett par stycken och ville ha motorn på den men jag klarade hushållsekonomin då och behövde inte sälja. Det hade varit dumt att dela sönder den och sälja motorn. Vad hade då resten varit värt?
Jag köpte den i början av åttiotalet när jag själv hade lite trädgårdsodling här, så den var ingen kultgrej då även om den var lite gammal. På den tiden fanns det något som kallades "gröna vågen" och som många smittades av. En Holder E4 motorhacka har jag också. Den har Sachs Stamo 75 motor. Där monterade jag en motorsågsförgasare så motorn även gick rent i lågvarvsregistret. Jag har förstås orginal-Bingen kvar plus en extra motor som jag hittade på skroten. Startapparaten på de här motorerna ser ut att passa på Norsjö Shopper Sachs Saxonette motorn.
Kanske låter gnetigt men det har sina orsaker. För lite drygt ett år sedan, strax innan jag gick med här, sålde jag iväg motorcykelgrejer i parti. Jag behövde ett antal tusen för att laga mina tänder och i samma veva dök en köpare plötsligt upp. Jag hade noll koll på priser och Tradera kände jag inte till alls då. Så här i backspegeln var det en idiotaffär och sådant ligger och gnager lite. De kom hit hastigt och lustigt med bil och täckt släpvagn och vi bar ut lådor med mina gamla grejer. Ibland kan det vara bra att ha det lite rörigt så av den anledningen blev inte allt sålt. I går kväll hittade jag en ask där jag sparat vissa förgasardelar från utrensningen av moped och motorcykelgrejerna i början av åttiotalet. I asken är det trottelnålar, låsbrickorna, brickan med tre invändiga taggar och en mängd trottelfjädrar. Till motorcyklar var det även något halvdussin Bingtrottlar och trottellock både beg. och NOS. Sådant är värdefullt idag, jag såg de fick över sextio kronor för en beg trottelnållåsbricka till Novolette förgasaren på Tradyra!

<!-- </EdIndex> --></div>