<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->om den har funkat med det eh flotörhuslocket måste ni nog mena så borde det funka nu med
håller den igång sig om du varvar så borde det vara nått förgasarstrul
kolla så inte trottelnålen släppt eller nåt annat knäppt <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har bytt kondensatorn nu och problemet är kvar. Får väl plocka isär förgasaren igen, kanske missade jag något? Tändspolen funderar jag också på att byta men om det var fel på den borde den väl vara helt död? Blir inte klok på dethär. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Testa med lite startgas i förgasaren just när den ska till och lägga av, om den reparsig har du bränsle strul och kan glömma tändningen
packbox bakomtändningen?? är det torrt och inge oljit där kolla <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag har jag plockat ned förgasaren igen och när jag sen startade motorn trodde jag att problemet äntligen var löst för den gick på tomgång i flera minuter, men sen dog den igen och beter sig nu precis som innan. Fan vad tröttsamt det här är, snart blir det till att riva hela motorn men det vill jag helst slippa.
Vad kan det bero på att den gick bättre efter förgasarrengöringen? Någon skräppartikel jag lyckades flytta ur vägen tillfälligt kanske?
Alla tankar om vad det kan röra sig om för fel mottages tacksamt. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har haft ett liknande problem på flera moppar som stått å det har varit kärvande flottörer.. Det kleggar igen /ärgar i det lilla hålet i centrum på botten av flottörhuset så ibland fastnar flottören jag brukar ta en 2mm borr å snurra mellan fingrarna för att rensa hålet å blåsa rent sen funkar det som det ska så du kan ju alltid prova..
sedan har jag även haft strul pga avmagnetiserade svänghjul. <!-- </EdIndex> --></div>