<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha, vaknade med lätt snöfall och blåst i morse men skulle det stoppa oss (=frun) från att delta i Chicken racet? Ånej! Väl inpackade i flera lager kläder kickade vi igång Scoteretten och jag lasteade in barnen i följebilen. Nästan framme vid starten ser vi i bilen hur frun med moped står och pratar med någon. Det visar sig vara den siste funktionären som lämnar starten då vi lyckats ta fel på två (2!) timmar. Men visst, frun kan väl få starta direkt om hon vill. Hon vill men inte Scoteretten! Jag försöker rulla igång den, mixtrar med munstycket... hopplöst!
– Du ska nog inte köra idag, lyder funktionärens dom.

Bara att vända hemåt med svansen mellan benen. Får faktiskt igång den så jag nästan kommer hem men i den sega backen hem får jag springa bredvid nästan hela tiden. Till råga på eländet släppte mitt specialstöd från sitt fäste.
Jag rullade in moppen i garaget och insåg att med min adrenalinnivå skulle jag inte meka något idag...
Men nu har jag i alla fall beslutat att göra följande åtgärder:
• Ordentlig fastsättning av stödet
• Bensinfilter
• Ny kondensator
• Nya brytare
• Ny tändkabel
• Bensinkransreglering utifrån genom originalhålet
• Munstycksreglering genom en gäle ungefär som beskrivits ovan, har faktiskt redan tänkt använda en persiennstång för ändamålet.
Funktionären frågade vilken oljeiblandning vi kör på och när jag sa 4% sa han att "ja, då kan du få problem". Men jag har ju här på forumet fått tipset att inte ha för lite olja. Borde jag försöka gå ner till 3%?

<!-- </EdIndex> --></div>