Peppes Bodegas 1209 nr2 KLAR!!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:
Peppes Bodega skrev:Men Puch har jag ju haft,och Zundapp.Så nu blir det en Sachs igen...
Men jag skrev ju att alla ska HA EN Puch :wink: Nu får du köpa en till :lol:
jag har ingen puch o inte lider ja för det. hihi. hade ju en sån där maxi apparat i förrådet men den stod bara ivägen. startade när den ville o absolut inte när den skulle säljas. hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

NiklasHögberg skrev:
Lasse väss skrev:
Peppes Bodega skrev:Men Puch har jag ju haft,och Zundapp.Så nu blir det en Sachs igen...
jag har ingen puch o inte lider ja för det. hihi. hade ju en sån där maxi apparat i förrådet men den stod bara ivägen. startade när den ville o absolut inte när den skulle säljas. hehe
Tror nog du lider i lönndom [flirt] <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Lasse väss skrev:
NiklasHögberg skrev:
Lasse väss skrev:
jag har ingen puch o inte lider ja för det. hihi. hade ju en sån där maxi apparat i förrådet men den stod bara ivägen. startade när den ville o absolut inte när den skulle säljas. hehe
Tror nog du lider i lönndom [flirt]
nej då men en sak önskar ja att ja haft kvar o de va min Pv från 1958 som ja hade som första bil, de lider ja avv att den bara står i ett garage och inte får va ute. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Peppes Bodega

Inlägg av Peppes Bodega »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har lyckats få ner en 1209 i bra pris och saknar ju min förra så man kanske skulle göra slag i saken och köpa ett objekt igen.
Nej,dom är inte snygga men jag tycker man åker rätt bra på dom.

OM det skulle bli affär blir den nog ganska identisk med min förra dock med "rätt" sadel. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Peppes Bodega skrev:Har lyckats få ner en 1209 i bra pris och saknar ju min förra så man kanske skulle göra slag i saken och köpa ett objekt igen.
Nej,dom är inte snygga men jag tycker man åker rätt bra på dom.

OM det skulle bli affär blir den nog ganska identisk med min förra dock med "rätt" sadel.
ja sluta grubbla nu o gör slag i saken o gör affär!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Saknaden efter min 1209 var för stor....

Av en händelse fick jag reda på en 1209 som skulle avyttras och efter en stund på annons utan bud kom säljaren och jag överens och ikväll köpte jag den.Den fanns i stan där jag bor.

Tanken är att ha en hyfsad bruksmoped att åka på i sommar och jag gillar både Sachsmotorn och även storleken på mopeden.Men något skönhetspris lär den inte vinna. :D

Den är i rätt bra skick,och motorn är renoverad med bl.a nya lager och packningar ,samt nya däck och vajrar. Däremot ska den lackas om i samma kulör som min förra 1209 och sadelöverdraget ska bytas mm.

Har 2 frågor som jag behöver få svar på:

*Hur får man enklast bort hammarlacken som tidigare ägare målat fälgbanorna med?Krävs blästring eller finns det andra sätt?

* Vilket sadelöverdrag är det jag ska ha på den?Stora eller lilla späckhuggaren?Kederlist?

Fler bilder kommer längre fram i vår,var lite mörkt ikväll när jag hade hämtat den...

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
pappsen65@hotmail.se

Inlägg av pappsen65@hotmail.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygg :lol: :lol: :lol: Skönt att du erkänner att den ligger ljusår efter 2000 i skönhet :P :P <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag började jag med demonteringen.Ska blästra fälgbanorna som nu är lackade med hammarlack :x

Demonteringen tog ca 1½ timme totalt så nu börjar inköp av delar mm.

Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ram och skärmar blästrade.Fälgbanor handslipade :( och allt lackat och klart.Nu börjar hopmonteringen,men jag tror jag ska slå till på nya stötdämpare bak. Dom som satt på moppen var rätt rostiga och även att det är en budgetrenovering behöver man ju inte sänka helhetsintrycket.

Frågan är vilka man ska köpa?

1;
http://shop.ettansmopeder.se/stotdampare-helkrom-290mm/378-0

2;
http://shop.ettansmopeder.se/stotdampare-inkapslad-290mm/385-0

3;
http://shop.ettansmopeder.se/stotdampare-silver-krom-290mm/383-0 <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det funkar bra med Julas dämpare för 99kr st det har jag på min.Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Husqvarna sport...du hälsar väl på kompisarna i ö-vik imorrn på utställningen i på åhlensgaraget..var där å byggde lite på vår monter i kväll.. :wink: blir en del kul å kika på det kan jag nog lova.. [cheers]

ursäkta mitt offtopic.... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu kom jag till skott och knäppte en bild också...

Funderar på om man ska köpa originalliknande stötdämparna i originalläng (ca275mm).

Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

HUSQVARNA SPORT skrev:Det funkar bra med Julas dämpare för 99kr st det har jag på min.Bild

Uploaded with ImageShack.us
Jag också :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Peppes Bodega

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev en beställning från Ettans nu.Jag valde originalstilen på stötdämparna eftersom jag vill behålla originalstilen.

Hoppas på snabb leverans nu bara.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

Peppes Bodega skrev:Blev en beställning från Ettans nu.Jag valde originalstilen på stötdämparna eftersom jag vill behålla originalstilen.

Hoppas på snabb leverans nu bara..
Helt rätt! De är snyggast på den moppen <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar