<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå, är det nån som vet hur detta funkar?
Växelpinnen (med gängor i båda ändarna) gick att gänga i inne i motorn när jag fick motorn. Sen monterade jag motorn utan att pinnen satt i. Nu åker pinnen för långt in i motorn.
Måste jag klyva motorn nu och kolla hur det ser ut?
Har kollat på en sprängskiss men fattar inte riktigt.
Väldigt tacksam för svar!
// Emil <!-- </EdIndex> --></div>
3 vxl Sachs växelpinnen som går in i motorn har lossnat ...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har du lite tur och tålamod kan du klara det utan att klyva motorn.
men du måste plocka bort kopplingen ink. kopplingskorg.
sedan håller/spänner du fast den med kopplingssidan ner. liggande på sidan alltså. nu kan du med lite tur och mycket tålamod med hjälp av en lagom lång ståltråd peta kilen i rätt läge så du kan skruva fast växelpinnen igen.
det är hål igenom hela axeln, så du kan kika in i den från kopplingsidan.
prblemet med att dela motorn är nämligen att dom nytillverkade packningarna är tjockare i materialet, så om man byter till en nytillverkad packning så måste man även shimsa motorn.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
men du måste plocka bort kopplingen ink. kopplingskorg.
sedan håller/spänner du fast den med kopplingssidan ner. liggande på sidan alltså. nu kan du med lite tur och mycket tålamod med hjälp av en lagom lång ståltråd peta kilen i rätt läge så du kan skruva fast växelpinnen igen.
det är hål igenom hela axeln, så du kan kika in i den från kopplingsidan.
prblemet med att dela motorn är nämligen att dom nytillverkade packningarna är tjockare i materialet, så om man byter till en nytillverkad packning så måste man även shimsa motorn.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>