<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tipps på hur jag ska jacka kolven på flakan (sachs 3hand)
ok jag vill jacka lite för STYRKA inte för hastig het och jag vill inte pajja cylindern
pluggen går den att stoppa i sen igen?
jacka kolven hur och hupas mycket?
borra fögasarn e ingen ide om jag inte drar pluggen <!-- </EdIndex> --></div>
jacka kolven tipps! :D
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Pluggen är gjuten/svetsad så den kommer du inte kunna få i igen på enkelt sätt. Den gör inte så himla stor skillnad ändå, så ta bort den du.
Jacka kolven gör du på nedre delen av kolven på insugssidan. Alltså mot förgasaren. Du gör ett ca 1cm brett och 0,5-1cm högt jack med mjuka former. Kom ihåg att slipa bort grader och liknande med sandpapper efteråt för att skona cylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
Jacka kolven gör du på nedre delen av kolven på insugssidan. Alltså mot förgasaren. Du gör ett ca 1cm brett och 0,5-1cm högt jack med mjuka former. Kom ihåg att slipa bort grader och liknande med sandpapper efteråt för att skona cylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på do flesta sachscylindrar har man missat pluggen med svetsen så det går att knacka ur pluggen och knacka i den igen. men det blir ju en kant kvar in mot cylinderloppet. tänk pa att spara en bit av den så du har nåt att stanna pluggen mot om du knackar i den igen. däremot kan det vara knepigare att spänna fast cylindern så att man inte knäcker en kylfläns eller den del av cylinderfodret som går ner i vevhuset.
på 70-talet var den allmänna åsikten att på sachs så höjde man det befintliga urtaget i kolven med 3mm men du får väl prova dig fram.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
på 70-talet var den allmänna åsikten att på sachs så höjde man det befintliga urtaget i kolven med 3mm men du får väl prova dig fram.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sen de med kanalerna dom är ju täkta när kolven e i bott ska man fila snett på kolven så dom blir helt öppna eller gör det de samma efter som kompet blir mindre? :S <!-- </EdIndex> --></div>
får kolla på det men pluggen där åt vilket håll ska man knacka ut den åt? mot förgasarn?erlan skrev:på do flesta sachscylindrar har man missat pluggen med svetsen så det går att knacka ur pluggen och knacka i den igen. men det blir ju en kant kvar in mot cylinderloppet. tänk pa att spara en bit av den så du har nåt att stanna pluggen mot om du knackar i den igen. däremot kan det vara knepigare att spänna fast cylindern så att man inte knäcker en kylfläns eller den del av cylinderfodret som går ner i vevhuset.
erlan
sen de med kanalerna dom är ju täkta när kolven e i bott ska man fila snett på kolven så dom blir helt öppna eller gör det de samma efter som kompet blir mindre? :S <!-- </EdIndex> --></div>