Dock lyckades jag hamna på bild i lokaltidningen:
http://hd.se/minhd/netpublicator/netpublication/n19481288
Se sidan 4 för bilder och reportage.
Bara att inse att de små Piaggiosnurrorna inte ger utrymme till ordentliga cylindrar, layouten är ju vriden och cylindern sitter med tre pinnbultar så det är inte så lätt att få en annan cylinder att passa.
Dock är jag fortfarande sugen på utmaningar men inte till vilket pris som helst, det får gärna finnas någon rimlig chans till framgång...

Tanken föll på Puch Maxi som ju inte är så vanlig i fortåkarsammanhang, jag har i alla fall inte sett någon sådan på sådana tävlingar men det finns ju gott om trimdelar till dom.
Frågor som jag tänkt på:
Hur fungerar transmissionen och variatorn på en sådan?
Den är ju kedjedriven vilket känns lite roligare ärn rem, ialla fall idag.
Är det med vikter och, i så fall, hur kommer man åt dom, ligger dom i oljebad i växellådan?
Någon länk till en infosajt eller liknande?
Finns det något Puch-forum att ansluta sig till för mer info, inom eller utanför landet?
Någon som är insatt och kan komma med ett förslag på en komposition till en sådan motor som ger bra med pulver för bästa acc?
Seriöst, går det att få effekt tillräckligt för att jämföras med växlade moppar? <!-- </EdIndex> --></div>