<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har just satt ihop motorn efter viss renovering bl.a nytt växelkil samt axeln och vxlkedjan, problemet är att det var inte jag som klöv motorn och därmed inte hundra på ifall något är glömt, satt ihop efter en halvtaskig sprängskiss dock..
Problemet är att efter ett par minuters körning så har vxlkedjan gängat ur sig, har lyckats få dit den igen ett par ggr och senast med gänglåsnvätska men det hjälpte inte. vad har jag gjort för fel? antar att jag måste klyva den nu igen. TAcksam för hjälp. <!-- </EdIndex> --></div>
Hjälp!! vxlkedja sachs 3vxl hand
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er. japp Erlan det är en 505 med 3vxl handvxl. Och det du säger med nitas låter ju logiskt kanske, men hur gör man då? principen är ju densamma som med pinne, det är ju en kort pinne som övergår i en kedja.
Jag antog att eftersom växelkilsmuttern är felgängad antagligen eftersom den inte skall gängas ur när allt snurrar så borde väl pinnen(kedjan) vart gängad åt det hållet som blir rätt för att inte gängas ur när växelföraren ev roterar med dreven. men uppenbarligen inte.
Någon som vet hur man nitar eller låser den?
Det blir till att dela motorn igen då..
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag antog att eftersom växelkilsmuttern är felgängad antagligen eftersom den inte skall gängas ur när allt snurrar så borde väl pinnen(kedjan) vart gängad åt det hållet som blir rätt för att inte gängas ur när växelföraren ev roterar med dreven. men uppenbarligen inte.
Någon som vet hur man nitar eller låser den?
Det blir till att dela motorn igen då..