Sachs motornummer
Sachs motornummer
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej köpte en moped idag med en fotväxlad fläktkyld sachs motor.
Men brickan med motor numret och motortyp skiljer sej från mina övriga sachs motorer
Så kan nån tyda vad det är för årsmodel och motortyp åt mej?
Detta står på brickan där det annars brukar stå typ 50/3 lfs
50.u 50l u.50
instanssat nr 3971051
Tacksam för svar <!-- </EdIndex> --></div>
Men brickan med motor numret och motortyp skiljer sej från mina övriga sachs motorer
Så kan nån tyda vad det är för årsmodel och motortyp åt mej?
Detta står på brickan där det annars brukar stå typ 50/3 lfs
50.u 50l u.50
instanssat nr 3971051
Tacksam för svar <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Jag har också lagt märke till dom där märkningarna. De finns också ofta på plastprodukter av olika slag men på Sachsmotorer finns väl den märkningen främst på de senare? <!-- </EdIndex> --></div>Conrad Engström skrev:Innanför svänghjulet, på motorhalvan, fins ett runt gjutmärke med två siffror, det är årtal.
<!-- </EdIndex> --></div>
Raketsport skrev:Om det inte finns några siffror stansade under Baujahr (tillverknings år) så är det omöjligt att säga exakt år på en motor.
Raketsport - Conrad Engström 1-0Conrad Engström skrev:Innanför svänghjulet, på motorhalvan, fins ett runt gjutmärke med två siffror, det är årtal.

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag gissar på gjutningen är legoarbete och då av minst två skilda leverantörer. Säkert är det därför det blir olika och årtalet är förmodligen en idé från gjuteriet.
JLO hade eget gjuteri för pressgjutning av lättmetallgods men jag tvivlar att Sachs hade det. <!-- </EdIndex> --></div>
JLO hade eget gjuteri för pressgjutning av lättmetallgods men jag tvivlar att Sachs hade det. <!-- </EdIndex> --></div>
Har även en till DBS sport med 3 växlad sachs och på den står det 50/3 LFS
Vad står det på dina motorer conrad? <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har kollat på mina andra tre fotväxlade motorer och där står det 50/3 lfs eller 50/3 kfs men på den här motorn på DBS`n står det på samma ställe på brickan 50.u 50 l. 50 uConrad Engström skrev:Jag var ner och kollade på 6 motorer, varav ena är en EKF 3 av motorerna hade årtal och 3 var utan. EKF motorn var en av dom tre. Årtalssiffran sitter strax åvanför hålet för elkablarna.
Har även en till DBS sport med 3 växlad sachs och på den står det 50/3 LFS
Vad står det på dina motorer conrad? <!-- </EdIndex> --></div>