<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en cylinder med lös avgasstos som jag behöver löda fast
har en rulle med grym lödtråd som egentligen är för rostfritt tror jag, men funkar på det mesta
dock så har den ganska så låg smältpunk på ca 220grader har jag för mig
kan det funka eller kommer det att rinna av <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mjuklödning duger inte på cylindern, även om man i många fall inte når upp till smältpunkten är man ändå så nära att mjuklodet tappar det mesta av sin styrka (och det är inte särskilt starkt till att börja med).
Hårdlödning eller svetsning gäller, beroende på material i cylindern, verktygstillgång o.s.v. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men är det aluminium i cylindern ?
Angående värmen så kör jag med vanlig o-ring till tätning på Z cylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
erlan skrev:det är väl till toppen? blir inte avgasstosen hetare än tätningsytan mot toppen?
erlan
Jag har anpassat en del av avgasröret in i cylindern, för att få bort kanter. Utanför har jag en fläns lika man har till Athena 80 cc. mellan flänsen och cylindern har jag en o-ring. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror det är aluminium i cylindern och smide i avgasstosen. Går ej att svetsa eller löda. Iblan har jag knackar massor av körnslag runt avgasstosen.
svetsa en ring på avgasröret och en oring mellan ringen och cylindern. Fjädrar som trycker mot avgasröret mot cylindern. <!-- </EdIndex> --></div>