kan man renovera topplock?
-
kan man renovera topplock?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har en stor topp till sachs. alla flänsar i mkt gott skick men tyvärr e den planad. kan man göra ngt åt det?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->att återställa den till orginal kompförhållande är väl inte värt besväret.
är den otät så sätter man upp den i en svarv och svarvar till en tätningsyta och justerar ev så kolven får plats.
eller så skaffar man topppackning från en husqvarna enpetare. butiken jag handlade delar i på 70-talet sa att dom var till husqvarna 40cc. den har samma bultavstånd och hålet i packningen var lagom till en cyl med orginalborr.
tar toppen i fläktkåpan på en 50/3 lfs å kan man ju passa på att lyfta cylindern lite.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
är den otät så sätter man upp den i en svarv och svarvar till en tätningsyta och justerar ev så kolven får plats.
eller så skaffar man topppackning från en husqvarna enpetare. butiken jag handlade delar i på 70-talet sa att dom var till husqvarna 40cc. den har samma bultavstånd och hålet i packningen var lagom till en cyl med orginalborr.
tar toppen i fläktkåpan på en 50/3 lfs å kan man ju passa på att lyfta cylindern lite.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
ej säker riktigt om den gör det då ja ej haft dessa saker på någon motor i min ägo. <!-- </EdIndex> --></div>blixtens skrev:Tar kolven i toppen eller ? jag jagar ju en topp till min motor .NiklasHögberg skrev:det var mest en fundering. men då åker de 2 planade locken till metallåtervinningen ihop med annat blandskrot.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd att kasta gamla grejer som går använda. Det blir trots allt inte lättare att få tag i varken dåliga eller bra grejer att utgå från... och dessa kanske vore perfekta att utgå från för att fräsa ur och pressa in nytt förbränningsrum med centrerat stift? <!-- </EdIndex> --></div>
-
Ja den sämsta av dessa med någon skadad fläns är ett gott ämne. <!-- </EdIndex> --></div>G-son skrev:Synd att kasta gamla grejer som går använda. Det blir trots allt inte lättare att få tag i varken dåliga eller bra grejer att utgå från... och dessa kanske vore perfekta att utgå från för att fräsa ur och pressa in nytt förbränningsrum med centrerat stift?
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
ja ja får göra det. ska knåpa ihop en annons i säljes. ja har ju ingen nytta av dem då ja saknar erfarenhet och kunskap att göra dem i gott skick. <!-- </EdIndex> --></div>tompas11 skrev:Vad är det för dumheter att kasta mopeddelar?
Sätt ut topparna här på säljes eller skänk dem till någon behövande.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan man inte svarva ur den för återställa normalt utrymme i toppen . <!-- </EdIndex> --></div>
Monarped 58:a - ILO 2-vxl, Beta Puchlo, Rito, Bing 15mm, Jamarcol 32mm, 75km/h
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
Crescent 2000 56:a
Monarscoot
http://www.veteranmopeden.se
http://www.oljeblandning.se
-
-
-