Hittade denna flaka på blocket som jag tyckte hade rätt pris och var i (enligt mig) lagom renoveringsbehov

[/img]
Jag började med att ta massa bilder från alla vinklar för att dokumentera hur det såg ut innan jag plockar isär moppen.
Och för att hålla koll på alla delar och skruvar tog jag foto och nr på dessa och la i plastmuggar.
Vågar ju inte lägga allt i en spann :/

Blev totalt 47 muggar med bussningar,skruvar & lager mm..
Ordning och reda!
Nu när flakan är helt nerplockad börjar jag kolla mig för hur jag lättast slipar ner ramen och kommer fram till att det blir att blästra!
Hör mig för hos lokala blästerfirman, men inget större intresse för dom att ta min ram. Så jag får en ide att tillverka ett eget blästerskåp av en 1000l IBC container! Efter en helg ute på jobb var den klar.

Det som kostade var blästerpistol, handskar & sand, resten låg och skräpade på jobb

Då är fälgarna blästrade och redo att målas, vilket jag kommer göra med AutoK Grundfärg och Multona 0026 som jag tycker är nära orginal

Sen var det ram och tank (Har inte bestämt mig för om jag ska renovera bakskärm eller köpa ny) Målar iaf ramdelar med AutoK Grundfärg, Ettans.se gröna flakmoppespray och Motip klarlack.

Torkas! Sen blir det slipning och klarlack.
Fortsättning följer... <!-- </EdIndex> --></div>