Oljan är vit som snö
-
Oljan är vit som snö
Hej. Har ju läst om att oljan i en sachsmotor kan se ut lite hur som helst... Tömde min på olja idag och den ser ut som filmjölk, kanske lite mörkare, men inte skummad o inte "delad" med vatten. Helt slät.... Vad kan det vara för fel?Samma sak när jag bytte olja i höstas, har inte åkt mer än typ 3 mil sen sista oljebytet... Nån som har svar?
-
-
Att oljan kan bli missfärgadär kanske inte så konstigt. Ses ofta på motorcyklar i inspektionsfönstret där man kollar oljenivå.
Kondens skulle jag kalla det. brukar försvinna om man kör ofta och längre sträckor då vattnet kokar bort. En moppemotor körs väl oftast inte särskilt långt, varpå kondensen aldrig hinner koka bort.
Kondens skulle jag kalla det. brukar försvinna om man kör ofta och längre sträckor då vattnet kokar bort. En moppemotor körs väl oftast inte särskilt långt, varpå kondensen aldrig hinner koka bort.
Rätt, det är min erfarenhet från min tid med Ducati, där såg man ibland mjölkiga nivåglas men efter 20 minuters körning hade vattnet ångat bort.volvomannen skrev:Att oljan kan bli missfärgadär kanske inte så konstigt. Ses ofta på motorcyklar i inspektionsfönstret där man kollar oljenivå.
Om det även kan bero på en dålig packbox vet jag inte men om den som tätar mot vevhuset är kass så borde det påverka motorgången också.