Crescent 1255 Golden Champ
Crescent 1255 Golden Champ
Hej
Är det någon som vet vad det är för färgkod på en Golden Champ? Stämmer volvos färgkod 451 maya yellow pearl? Och ska skärmarna och lykthuset vara blank- eller mattsvarta?
Är det någon som vet vad det är för färgkod på en Golden Champ? Stämmer volvos färgkod 451 maya yellow pearl? Och ska skärmarna och lykthuset vara blank- eller mattsvarta?
Är det någon som vet? Jag är väl inte den första som renoverar en Golden Champ
Jag såg även i en annan tråd att några berättade om några färgkoder som var "Rover GUF Sienna Gold metallic 23611" och "RAL 1036". Har någon några jämförelsebilder med original färgen på Golden Champ? Så man kan se vilken av dessa tre färger som är mest lik 

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Re: Crescent 1255 Golden Champ
Guldflaken är svår att få till, jämför man 10 NOS detaljer så har man 10 olika nyanser framför sigGnuffen skrev:Hej

någon färgkod verkar inte ha funnits hos Monark-Crescent.
dom köpte enl.uppgifter in färgen fån usa genom england och den kunde tydligen variera lite grann (läs mycket) mellan leveranserna.
Vad det gäller den svarta kulören ska den enl.mig vara "dömatt".
jag har nog 5-10 NOS svarta detaljer och alla är riktigt matta.
känner även till några väldigt fina lågmilare, även dom har dömatta svarta delar så det verkar säkerställt tycker i alla fall jag

lykthus, skärmar, kedjeskydd skall vara mattsvarta.
Ram, Gaffelben, Lykthållare och Tutkåpa ska vara guldflake
lycka till med "ostbågen" och speciellt med kulörvalet

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag har också NOS detaljer i mattsvart till GC och upplever de inte som supermatta. Har du några bilder på dina mattsvarta detaljer så jag kan jämföra med mina? Skulle bara vara intressant att se om det är någon skillnad eller om vi bara upplever de olika.kejsaren skrev:
känner även till några väldigt fina lågmilare, även dom har dömatta svarta delar så det verkar säkerställt tycker i alla fall jag.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Väldigt svårt med kulörer på datorn.Raketsport skrev: Jag har också NOS detaljer i mattsvart till GC och upplever de inte som supermatta. Har du några bilder på dina mattsvarta detaljer så jag kan jämföra med mina? Skulle bara vara intressant att se om det är någon skillnad eller om vi bara upplever de olika.
vi lackade i alla fall alla våra delar dömatta och det blev så likt nos-delarna att vi inte kunde skilja dom åt, men det kan förstås vara nån gnutta glans på dom i alla fall, men vem vet säkert

Målar-Kenneth var i alla fall helt säker på sin sak
Personligen tycker jag allt annat än riktigt matt ser för fett ut liksom.
men det är ju en smaksak

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
kejsaren skrev:Guldflaken är svår att få till, jämför man 10 NOS detaljer så har man 10 olika nyanser framför sigGnuffen skrev:Hej
Är det någon som vet vad det är för färgkod på en Golden Champ? Stämmer volvos färgkod 451 maya yellow pearl? Och ska skärmarna och lykthuset vara blank- eller mattsvarta?![]()
någon färgkod verkar inte ha funnits hos Monark-Crescent.
dom köpte enl.uppgifter in färgen fån usa genom england och den kunde tydligen variera lite grann (läs mycket) mellan leveranserna.
känner även till några väldigt fina lågmilare, även dom har dömatta svarta delar så det verkar säkerställt tycker i alla fall jag.
lycka till med "ostbågen" och speciellt med kulörvalet![]()
Vill bara lägga till att ljuddämparen ska vara svart den med... Cromad avgasböj och kromad utblåsände (vad det nu heter) men själva ljuddämparkroppen ska vara svart...
Jag är ju ny här på forumet och i den här retro-/veteran-moppe-världen så jag begriper inte allt som sägs här... "NOS" t.ex... Vad är det?
Nos är amerikapåhitt för new old stock dvs nya originaldelar som är tillverkade då det begav sigDand skrev: Vill bara lägga till att ljuddämparen ska vara svart den med... Cromad avgasböj och kromad utblåsände (vad det nu heter) men själva ljuddämparkroppen ska vara svart...
Jag är ju ny här på forumet och i den här retro-/veteran-moppe-världen så jag begriper inte allt som sägs här... "NOS" t.ex... Vad är det?

ljuddämparen glömde jag

Tack!kejsaren skrev:Nos är amerikapåhitt för new old stock dvs nya originaldelar som är tillverkade då det begav sigDand skrev: Vill bara lägga till att ljuddämparen ska vara svart den med... Cromad avgasböj och kromad utblåsände (vad det nu heter) men själva ljuddämparkroppen ska vara svart...
Jag är ju ny här på forumet och i den här retro-/veteran-moppe-världen så jag begriper inte allt som sägs här... "NOS" t.ex... Vad är det?![]()
ljuddämparen glömde jag, men den är inte målad den är nog snarare svartkromaterad/svartoxiderad
Angående ljuddämparen tycker jag min ser ut att vara lackad... Som jag mins det... Har för mig att jag tänkt at det ser ut som att färgen flagat av sig och under upphängningsklamman är det metallrent... Men klamman är ju kromad så de är ju inte den som suttit där vid eventuell lackning... Men jag har inte studerat den närmare... Det kan helt klart vara som du säger.