Kopplingslager till Sachs från Norscand.
-
Kopplingslager till Sachs från Norscand.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har Norscand fått hem kopplingslager till Sachs men tror ni det är något att satsa på?
http://www.norscand.com/ShowProduct.aspx?prodid=10948&cat=340
Håller på med en renovering och funderar på att byta då det glappade lite... <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.norscand.com/ShowProduct.aspx?prodid=10948&cat=340
Håller på med en renovering och funderar på att byta då det glappade lite... <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man måste dela på motorn. Vad fins det att välja på för lager,Norskand har samma lager som alla andra.
Men, Kolla först upp glappet i bussningen och bussningen på axeln i kopplingslagret.
Kopplingsaxeln går lite förbi lagret vid kopplingsarmen vilket gör att det blir en kant där av slitaget. den kanten slipar jag ner och tillverkar nytt lager med mindre mått.
Det andra lagret klyver man med en kniv och svarvar ett nytt efter passningen i kopplingslagret. Man måste svarva lagret påpressat på axeln och mellan dubbar i svarven.
Ett gammalt kopplingslager som bara är slitet men inte skadat kan man chimsa upp för att bli av med glappet.
När jag skriver skadat menar jag att Sachs motorena brukar ha vatten i sig och lagret rostar.
Det har hänt att jag hittat nya kopplingslager som när man drar åt stora muttern då har lagret nypit på axeln alltså går tungt. Så kvaliten har varierat. <!-- </EdIndex> --></div>
Men, Kolla först upp glappet i bussningen och bussningen på axeln i kopplingslagret.
Kopplingsaxeln går lite förbi lagret vid kopplingsarmen vilket gör att det blir en kant där av slitaget. den kanten slipar jag ner och tillverkar nytt lager med mindre mått.
Det andra lagret klyver man med en kniv och svarvar ett nytt efter passningen i kopplingslagret. Man måste svarva lagret påpressat på axeln och mellan dubbar i svarven.
Ett gammalt kopplingslager som bara är slitet men inte skadat kan man chimsa upp för att bli av med glappet.
När jag skriver skadat menar jag att Sachs motorena brukar ha vatten i sig och lagret rostar.
Det har hänt att jag hittat nya kopplingslager som när man drar åt stora muttern då har lagret nypit på axeln alltså går tungt. Så kvaliten har varierat. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
- pangerva
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns bra och dåliga saker som tillverkas i Kina.
Tänk på att ni nästa allihop använder saker som ni tycker är bra vilka är tillverkade i Kina.
Plat-TV, kameror, mobiltelefoner, GPS-er, skor, kläder ja you just name it.
De borde kunna göra lager som är bra. F.ö. så har jag för mig att SKF har fabrik(er) där. Det är dock inte självklart att allt är bra. Det är nog som med allt annat, man får vad man betalar för och är lagren billiga så är de sannolikt inte så bra men om de är dyra så kan de vara bra.
Det är nog bara så att man får prova sig fram. <!-- </EdIndex> --></div>
Tänk på att ni nästa allihop använder saker som ni tycker är bra vilka är tillverkade i Kina.
Plat-TV, kameror, mobiltelefoner, GPS-er, skor, kläder ja you just name it.
De borde kunna göra lager som är bra. F.ö. så har jag för mig att SKF har fabrik(er) där. Det är dock inte självklart att allt är bra. Det är nog som med allt annat, man får vad man betalar för och är lagren billiga så är de sannolikt inte så bra men om de är dyra så kan de vara bra.
Det är nog bara så att man får prova sig fram. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hejsan ja körde min sachs med ett sånt lager samt trimmad med 3,5 cylle o 12mm fugge o den motorn gick klockrent. så de lagrena e inge o vara rädd för tycker ja. bara för att en del saker från kina e sämre så e inte allt skit vill ja lova, ja va hur som helst helnöjd med mitt lager.
Mvh Niklas"Nisse"Högberg <!-- </EdIndex> --></div>
Mvh Niklas"Nisse"Högberg <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248