Han åkte på sin E-type "special" :

Och jag körde min nya:

Efter en stund blev det lite terrängkörning och Ni förstår ju själva hur jag kände mig
på min dyrbart pedantrenoverade KS.
Inget att forcera fram med i väglöst land direkt . . .
Insikten att jag måste ha en moped som tål lite tuffa tag i skogen drabbade mig med förödande kraft.
Ingen av mina mopeder lämpar sig för offroad-körning.
Båda mina KS 50 är för fina och Combinetten är lite för gammal och klen. Den kan man inte härja med hur som helst . . .

Jag har ju en Mustang 610 också . . . Inte heller särskilt smidig i skogen . . .

Alltså: Dags för ett nytt projekt
Denna gången skall det vara hyfsat billigt, jag SKALL använda mesta möjliga av prylar jag, eller kamrater, har på hyllorna.
Det skall gå skapligt fort och det skall vara huvudsakligen Zündapp
Så här nå´nting tänker jag

Ett synnerligen lämpligt objekt att utgå från fanns på nära håll och blev min för mindre än vad bara 76-sadeln kostade till min KS . . .

Jag känner mig enormt inspirerad.

Ramen är ju perfekt i rätt färg och allt. Hjulen får duga. De är ju väldigt stabila och har bra bromsar. Grövre däck behövs bara.
Resten skall nog gå att få ordning på. Jag har en jättefin treväxlad motor som renoverats av Roland Lindbert i Norrköping. Den tar vi och så på med ett hyggligt trim. Visserligen sitter den i Combinetten nu, men den skall ju ha tvåväxlat original så jag passar på att återställa den. . .
En veckas semester skulle verkligen sitta fint nu . . .
fortsättning följer . . .
. . . F