Axeln kom fint igenom packboxen med tejp och olja! =) Tack för det tipset! Nu till nästa två spörsmål. Bifogar två bilder. Den ena visar kickaxeln med sina två drev, men varför får jag dem inte närmare varandra än såhär? Läste Hasses mektips om ämnet, men begriper inte hur han menar.
Den andra bilden visar att en lagerrulle är större än de andra 25. Har provat att ha den större rullen i båda lagerbanorna men det enda som händer är att axeln inte får plats. Vad är det jag inte förstår här
Antar att den större lagerrullen är den som ska sitta mellan kopplingspinnarna. De som sitter i lagret har dimension 4x6 mm och 13 rullar i varje lager.
Det är helt riktigt. Upptäckte det på sprängskissen sen. Som tur var hittade jag också den sista lagerrullen! =) Men vad tros om kicken? Nu har jag fått axeln på plats i kåpan och trätt ner kickstartsanslaget över bussningen. Funderar på om det kan va så att dreven förs mot varandra i det att man trampar ner kicken?
Kör Crescent 1209 och Crescent 1264 efter mormor och morfar.
Ofta är det mjuka kickstoppet dåligt men då brukar jag ta en bit rundrem i mjuk nylon. Riktigt vad det är för material minns jag ej men det är gröna runda remmar som dom använder inom industrin.
Jag har nästan aldrig meckat med sachs 2:vxl så där e man "oskuld".Däremot har jag skruvat 3:vxl/hand och där va rullarna olika långa.6x4 och 8x4 tror jag..(jag är gammal,kommer inte ihåg allt)