svingaxel till f50glx

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
crazyzed

svingaxel till f50glx

Inlägg av crazyzed »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När man ska plocka bort svingen på en f50glx, är det bara att knacka/pressa ut svingaxeln från valfritt håll? Den sitter ganska hårt så jag har inte vågat drämma till innan jag är säker på att det är rätt det jag gör! :wink:

Fråga2: Passar svingaxeln från en e-type till en f50glx? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har tur om du lyckas. Själv fick jag kapa den och slakta bussningarna för att få bort den.... <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
crazyzed

Inlägg av crazyzed »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok, jag fick bort den genom att bränna sönder bussningarna med gasen. Är det någon som vet om det går att köpa bussningar som passa eller är det att leta NOS-bussningar som gäller :(

Jag tänkte också på att tillverka egna, har ju tillgång till svarv och så. Men funderar lite över funktionen på bussningarna. Ytterhylsan är ju pressad in i svingen! Är det så att innerhylsan pressas fast mellan ramen och motorfästet när man drar åt svingaxeln, så att det är vridningar i gummit som gör att svingen kan röra sig??? Nån som vet? <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det finns nya silentblock att köpa, undrar om den här länken funkar

http://i151.photobucket.com/albums/s134/limposat/mcb.jpg

från norscand.com <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
jorhul
Forumsponsor

Inlägg av jorhul »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puch Alabama eller Florida passar. Finns på Alvars eller kanske Puchverkstan.
Jag har tjötat lite med Josefine om just detta på forumet under Mopeder - Bussningar F50!!?? <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
crazyzed

Inlägg av crazyzed »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ahh tack så mycket för hjälpen :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar