<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När man ska plocka bort svingen på en f50glx, är det bara att knacka/pressa ut svingaxeln från valfritt håll? Den sitter ganska hårt så jag har inte vågat drämma till innan jag är säker på att det är rätt det jag gör!
Fråga2: Passar svingaxeln från en e-type till en f50glx? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har tur om du lyckas. Själv fick jag kapa den och slakta bussningarna för att få bort den.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok, jag fick bort den genom att bränna sönder bussningarna med gasen. Är det någon som vet om det går att köpa bussningar som passa eller är det att leta NOS-bussningar som gäller
Jag tänkte också på att tillverka egna, har ju tillgång till svarv och så. Men funderar lite över funktionen på bussningarna. Ytterhylsan är ju pressad in i svingen! Är det så att innerhylsan pressas fast mellan ramen och motorfästet när man drar åt svingaxeln, så att det är vridningar i gummit som gör att svingen kan röra sig??? Nån som vet? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puch Alabama eller Florida passar. Finns på Alvars eller kanske Puchverkstan.
Jag har tjötat lite med Josefine om just detta på forumet under Mopeder - Bussningar F50!!?? <!-- </EdIndex> --></div>