Kopplingen "klibbar".
Kopplingen "klibbar".
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopplingen på min 2-vxl Sachs klibbar fast.
Varje gång den stått en timme eller mer så går växeln i med ett rejält "tjong".
Det hjälper inte att ha motorn avstängd, lägga i en växel, frikoppla och gunga moppen fram och tillbaka.
Det är bara våld som funkar. Låter inte kul alls när det smäller till i lådan.
När den väl lossnat funkar den perfekt tills nästa gång den fått svalna.
Vad kan detta skumma fenomen bero på? <!-- </EdIndex> --></div>
Varje gång den stått en timme eller mer så går växeln i med ett rejält "tjong".
Det hjälper inte att ha motorn avstängd, lägga i en växel, frikoppla och gunga moppen fram och tillbaka.
Det är bara våld som funkar. Låter inte kul alls när det smäller till i lådan.
När den väl lossnat funkar den perfekt tills nästa gång den fått svalna.
Vad kan detta skumma fenomen bero på? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Troligt är ju som pangervas teori om kork packning som inte håller tätt <!-- </EdIndex> --></div>
Kan så vara men dom sachsar jag har haft har en tendens att dra mer fukt än tex zundapp snurror fråga mig inte varför,inge fel på sachs för detzappafan skrev:Har jag hört förut, varför, motor'n är väl inte mer "öppen" än andra eller?2takt68 skrev:eller att det har gått in fukt i den ett vanligt fenomen på sachs..
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Troligt är ju som pangervas teori om kork packning som inte håller tätt <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Nån fler som tror på tomten..2takt68 skrev:Kan så vara men dom sachsar jag har haft har en tendens att dra mer fukt än tex zundapp snurror fråga mig inte varför,inge fel på sachs för detzappafan skrev:Har jag hört förut, varför, motor'n är väl inte mer "öppen" än andra eller?2takt68 skrev:eller att det har gått in fukt i den ett vanligt fenomen på sachs..
Troligt är ju som pangervas teori om kork packning som inte håller tätt

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det beror på vatten i oljan borde det försvinna av värmen när den gått några mil.
Har kört minst 10 mil sedan den motortvättades.
Oljan blir missfärgad av vatten, min olja är helt normalfärgad.
Måste ta reda på vilken typ av olja som är lämplig, GL-3, GL-4 eller GL-5 och sen byta. <!-- </EdIndex> --></div>
Har kört minst 10 mil sedan den motortvättades.
Oljan blir missfärgad av vatten, min olja är helt normalfärgad.
Måste ta reda på vilken typ av olja som är lämplig, GL-3, GL-4 eller GL-5 och sen byta. <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=955&start=0&mforum=raketsport ,
<!-- </EdIndex> --></div>

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..