<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp, den är utplattad! muttern sitter utav bara h-vete. Svårt att hitta nån stans att hålla emot utan att allting snurrar, inklusive hela motorn <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så gjorde jag idag, hade allting på och så får någon hålla "fast" bakdäcket så det ej rör på sig och så får du skruva. Säg till om du ej fattar någonting <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hade förmodligen inte funkat i vilket fall... lyckades låsa drevet. Då orkade inte kopplingen hålla emot, slirade och slirade... (på bilden är kopplingen nermonterad) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har låst med en lagon stor flat skruvmejsel mellan kuggarna.
Har alltid funkar för mig, och jag har aldrig fått märken på kuggarna om nu nån ville märka på det <!-- </EdIndex> --></div>
Dbs panter, tufft 70tals stuk..
Andra gamla fordon med kylflänsar...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man får plocka ut lamellerna och använda verktyget som man stoppar lamellcentrum med.
Det tillverkar man av en gammal lamell och svetsar fast en pinne på som är ca 10 mm i diameter och 20 cm lång.
Den pinnen håller man mot hylsan när man skruvar av muttern, då står allt stilla.
Man kan om man har cylindern borta sticka ner en träpinne mellan höger sida på vevaxeln och vevhuset. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->vad trångligt nu gör det!
jag brukar sätta ett don i vevstaken med två träbitar under på var sida så att man inte pressar sönder blocket. ett snabbt tryck med en hylsa med lång förlängare och och deet är löst. enkelt och dunkar varje gång! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man skall undvika krafter som går genom vevaxeln, vid demontering och montering.
Sachs axeln blir myckt lätt krokig <!-- </EdIndex> --></div>