får inte loss trampan:(

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
bigge

får inte loss trampan:(

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->va ute i garaget och plocka ner motorn från flakan 1199:D men ena trampan gick f n inte å få loss "spärrskruven" sitter som BÄRGET hur ska jag få ut den och hur hårt kan jag slå:S under tiden jag slog så lossa en motor kudde hela tin och när jag vilar hittar jag en brikar csa 12mm bred och 6 tjock har inte rivit ner någon kopa enner nåt bara tatt av motorn vart kommer denna från :S eller har den bara ramlat ner från himmlen;P <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte säker men det är väl vänstergängat på ena av pedalerna :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fixa ett mothåll som är hål i för skruven så det blir stumt när du slår då lossnar det nog. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sätta nåt på under sidan så de svarar när man slår va inte dumt:D men fattar inte känns ssom nån svetsat dit skiten xd lossar nog:D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite värme kanske underlättar? :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hade jag varit full som ett lok, så hade jag nog förstått vad du skriver hyfsat....nu har jag fått ta hjälp av deschifferkod :lol:

Nej, men skämt åsido. Är du stresserad när du skriver, eller har du bara stavningsproblem?

Och åter till topic, ett mindre don kanske skulle hjälpa, så det blir stumt när du slår. lås kilarna/bultarna går ju få tag på här o var, så om en skulle pajja är det inte hela världen. Mvh <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lite wd-40 och låt det stå över natten, sen på med lite mer också..
det brukar lösa allt <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade samma problem. Jag fick borra ur kilen till slut. Hjälpte inte med storhammarn och dorn. inte heller med gassvetsen och inte med rostlösning.
Puh! <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju vara så att kilen blivit krökt på något höger...då blire lite jobbigt o få ur den <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Neifelheim skrev:hade jag varit full som ett lok, så hade jag nog förstått vad du skriver hyfsat....nu har jag fått ta hjälp av deschifferkod :lol:

Nej, men skämt åsido. Är du stresserad när du skriver, eller har du bara stavningsproblem?

Och åter till topic, ett mindre don kanske skulle hjälpa, så det blir stumt när du slår. lås kilarna/bultarna går ju få tag på här o var, så om en skulle pajja är det inte hela världen. Mvh
hehe förstår va du menar har lite svårig heter men skrivning:S

men iaf fick loss trampan till slut:D nu har nästa problen kommit:S
på oljesidan på motorn sitter ju frambroms meckaninen (eller vad man nu kallar den)
och när man tagit av trampan och den lilla låsbrickan så sitter det en bricka och efter den en JÄTTEtun( ca 0,5 -1 mm tror jag)bricka efter den sitter en
25mm mutter som jag inte får loss!

är denna muttern fel gängad eller hur får man loss den ?? eller behöver man inte ta loss den för att klyvamotorn:)

hoppas ni ser lite bättre vad jag skrev denna gång <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den muttern är vänster gängad. <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok jätte tack får gå ut och tästa en gång till <!-- </EdIndex> --></div>
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Som jag skrev där uppe så är vänsterpedalen "felgängad" <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppas det har löst sig för det ska ju vara lätt bara man använder lite våld... :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
bigge

Inlägg av bigge »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
PipaZ skrev:Som jag skrev där uppe så är vänsterpedalen "felgängad"
jo själva trampan ja:D men en mutter till frambromsen på trampaxeln mennade jag:D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar