Det finns en fin på OK/Q8 - en gl-1 klassad <!-- </EdIndex> --></div>jukka_t skrev:
Var på statiol och Preem, dom hade ingen transmisionsolja
mineral Gl1-3 sae 80W90 till min växellåda, sen hade dom bara tändstift till gräsklippare, men KORV, det hade dom i mängder..... :-/
SL!
Jukka
Nybliven GLX ägare...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Re: kom!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
kopplingen slirar
Nya lameller och extra starka fjädrar till nästa helg!
Och!, jag kommer upp för backarna med 2ans växel, säkert med 3an
om kopplingen inte skulle slira.....
Fortsätter inkörningen imorgon....
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
Bara kört ca 5-10km ännu, motorn går mycket bra, så bra attS_Compakt skrev: heh .. när hör vi om hastigheten![]()
kopplingen slirar

Nya lameller och extra starka fjädrar till nästa helg!
Och!, jag kommer upp för backarna med 2ans växel, säkert med 3an
om kopplingen inte skulle slira.....
Fortsätter inkörningen imorgon....
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
mm...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->.
Jag har under en längre tid sett att moppen ryker ganska mycket, funderat
på om jag haft för hög blandning....
Nu när jag fick på trimmet så klarade inte kopplingen jobbet, tänkte att jag byter olja en gång till, till min förvåning såg jag att det var väldigt lite olja i vxl-lådan, det måste läcka olja från växellådan.
Eftersom det inte finns spår efter olja på utsidan av motorn så måste
oljan gå in och förbrännas inne i motorn...
Är det nån packbox som är kass tro?
Har inte öppnat upp motorn ännu, väntar tills jag byter lameller/fjädrar...
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har under en längre tid sett att moppen ryker ganska mycket, funderat
på om jag haft för hög blandning....
Nu när jag fick på trimmet så klarade inte kopplingen jobbet, tänkte att jag byter olja en gång till, till min förvåning såg jag att det var väldigt lite olja i vxl-lådan, det måste läcka olja från växellådan.
Eftersom det inte finns spår efter olja på utsidan av motorn så måste
oljan gå in och förbrännas inne i motorn...
Är det nån packbox som är kass tro?
Har inte öppnat upp motorn ännu, väntar tills jag byter lameller/fjädrar...
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Är den svår att byta?, måste man klyva motorn?
Är själv rätt bra med verktyg och grannen (Brossan) är bilmekaniker
sen 10 år tillbax....
Tack igen Josefine!
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
Skall köpa en sån (om det finns)Raketsport skrev:Packboxen mot vevstaken är kass. Då tar den in olja från kopplingen och ryker väldigt mycket eftersom oljan förbränns.
Skulle rekommendera att byta packbox snarast.
Är den svår att byta?, måste man klyva motorn?
Är själv rätt bra med verktyg och grannen (Brossan) är bilmekaniker
sen 10 år tillbax....
Tack igen Josefine!
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Inlägg: 14808
- Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
- Ort: Västra Pengfors, Vännäs
- Kontakt:
Sachs kopplingsverktyg..... `??
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->.
Snubblade på en ritning på sachs kopplingsverktyg, en rund sak
med en m8 (?) bult i mitten.....
Kommer behöva en sådan imorgon, någon som har ritningen eller
diametern i huvudet?
Skulleju behövt dom extra starka fjädrarna oxo, skall fråga om Bloms har dom men sen så läste jag att man kunde ha brickor imellan för att göra
en "hårdare fjädring"
Finns det några risker med brickorna ??
Några skrev om momentum, hittar ingen info även om jag googlar...
Har dom webbutik eller har nån ett telenummer til dom?
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
Snubblade på en ritning på sachs kopplingsverktyg, en rund sak
med en m8 (?) bult i mitten.....
Kommer behöva en sådan imorgon, någon som har ritningen eller
diametern i huvudet?
Skulleju behövt dom extra starka fjädrarna oxo, skall fråga om Bloms har dom men sen så läste jag att man kunde ha brickor imellan för att göra
en "hårdare fjädring"
Finns det några risker med brickorna ??
Några skrev om momentum, hittar ingen info även om jag googlar...
Har dom webbutik eller har nån ett telenummer til dom?
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->gogglade 2 seckunder, fick fram detta
http://www2.momentum-industrial.com/scripts/ibscgi.exe/ASW <!-- </EdIndex> --></div>
http://www2.momentum-industrial.com/scripts/ibscgi.exe/ASW <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Den hittade jag oxo, men hoppade över den pga att jag trodde att momentum var en mopeddels-krängare
Sorry!
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
Ah!tompa skrev:gogglade 2 seckunder, fick fram detta
http://www2.momentum-industrial.com/scripts/ibscgi.exe/ASW
Den hittade jag oxo, men hoppade över den pga att jag trodde att momentum var en mopeddels-krängare

Sorry!
SL!
Jukka <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi har även packboxar i Viton på Momentum som klarar av mera värme, men dom är ca 3 ggr dyrare
.
BADUO 17 30 7 är en dubbel packbox som jag brukar köra med, annars använder jag B1 17 30 7 som är en enkel läppad med plåt utvändigt som limmas fast med Permatex.
Förstärkta fjädrar har Niltan på Stuvsta mopedservice.
200:- för ett kit med frakt. <!-- </EdIndex> --></div>

BADUO 17 30 7 är en dubbel packbox som jag brukar köra med, annars använder jag B1 17 30 7 som är en enkel läppad med plåt utvändigt som limmas fast med Permatex.
Förstärkta fjädrar har Niltan på Stuvsta mopedservice.
200:- för ett kit med frakt. <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)