<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tog mig lite mektid igår och slet bort tanken och förgasaren. Tanken lämnade jag därhän så länge medan jag öppnade förgasaren. Och vad fann jag? Tja, inconclusive, skulle väl engelsmannen säga...

I flottörhuset satt lite gegg på ena väggen, inte särskilt mycket dock. Huvudmunstycket och nålmunstycket var nog något igensatta, alltså jag kunde inte se igenom men när jag blåste (med munnen) blev det rent. Räckte detta för att få stopp? Svårt att säga, tycker jag...
När fuggen var borta passade jag på att titta i insuget för att kolla om jag har korsdrag, som jag blivit tipsad här. Först tyckte jag det såg helt lugnt ut bara nedre kolvringen syntes. Men var det något mer som glimmade just i vändningen? Jag tog ur stiftet och drog lååååååååååååångsamt runt och då såg jag att precis i överkanten av insugshålet skymtar övre kolvringen fram. Dock ser jag inte övre kanten på den, det är bara typ halva tjockleken som hamnar i insuget.
Är detta tillräckligt för att ge problem? Jag måste säga att jag fortfarande inte riktigt får ihop det med mina symptom, alltså, om jag hade korsdrag borde väl moppen ALLTID gå dåligt? Eller kan det ändras när tempen stiger? Dessutom har den ju gått bra riktigt länge vid ett par tillfällen.
Jaja, jag får hursomhelst ta en sak i taget. Den nyrengjorda gasaren åkte tillbaka på sin plats så nu ska jag bara montera en slang med filter och den externa tanken (läs spolarburken) så kan jag ta en provtur igen. :laserswords: <!-- </EdIndex> --></div>