Om du absolut vill ha så stor förgasare så tror jag du löser problemet bäst med en trottelförgasare men en sådan är lite svårare att trimma in för du kan behöva olika trottlar, nålar samt olika munstycken att välja på innan du blir nöjd med resultatet. Men kan du välja en mindre förgasare tror jag inte det blir lika känsligt.
Min uppfattning är att en bamseförgasare gör sig vid maxeffekt, resten blir skit som jag ser det.
Jag gillar dragvilliga motorer och då är en mindre förgasare bästa lösningen.
När jag var fjorton var jag med i KMCK som hade motocross och trialförare som medlemmar och en gång var jag med på en trialtävling i skogen för man fick köra motorcykel i allmän skog då. Motorcyklarna dom körde hette Bultaco, Montesa och Ossa och jag tittade särskilt på den lilla förgasaren i förhållande till motorn.
Dom körde över stock och sten, backe upp och backe ned och ibland sakta sakta. Motorerna drog, puttrade och ibland gick fort men stannade aldrig. Annat var det på motocrosstävlingarna, motorerna stannade direkt vid kullkörning och dom kickade och kickade för att få igång dem men det kunde vara svårt för dom surade ofta ner sig. Men killarna gav sig inte dom kickade till den startade och sen iväg så gruset sprutade. Så det kunde vara tuffa tag på Örvadets crossbana utanför Läckeby på sjuttiotalet